Aproape 70 la sută dintre maşinile verificate în trafic anul trecut de RAR au avut probleme tehnice sau legate de acte. Astfel, peste 67% dintre vehiculele verificate au prezentat neconformităţi tehnice sau legate de acte. Dintre cele 77.409 de maşini controlate, peste 52 de mii aveau astfel de probleme, a anunţat, miercuri, Registrul Auto Român
Cele mai multe abateri au fost constatate la autoturisme (72%), urmate de autoutilitare (66,4%) şi microbuze (51,4%). Mai grav este că, din totalul vehiculelor cu probleme, jumătate, adică 26.423, au fost considerate neconforme din punctul de vedere al securităţii rutiere.
Anul trecut, au avut loc 32 de accidente rutiere provocate de defecţiuni tehnice, în urma cărora au decedat 13 persoane şi alte 16 au suferit răni grave. Potrivit datelor deţinute de Poliţia Rutieră, în 2008 au avut loc 42 de accidente grave, în care au murit 11 oameni şi alţi 31 au fost grav răniţi.
Potrivit RAR, anul trecut, peste 5.700 de maşini dintre vehiculele neconforme din punctul de vedere al securităţii rutiere prezentau un pericol iminent de accident, cu defecţiuni la sistemele de frânare sau la mecanismul de direcţie. Alte 11.649 de vehicule aveau depăşite normele maxime legate de poluare, în timp ce aproape 6.000 de maşini au fost neconforme din punctul de vedere al dovezii de efectuare a inspecţiei tehnice periodice.
Specialiştii RAR au avut mari dificultăţi în identificarea unui număr de 3.018 vehicule, din cauza neconcordanţelor dintre datele din documente şi cele de identificare inscripţionate pe componente.
Peste 36 de mii de sancţiuni
Anul trecut, în urma controalelor în trafic desfăşurate de către echipajele mixte ale RAR şi Poliţiei Rutiere, au fost aplicate 36.324 sancţiuni. Principala misiune a acestor echipaje mixte RAR – Poliţie a fost de a verifica vehicule care au fost susceptibile de a prezenta defecţiuni.
Poliţiştii de la circulaţie au reţinut 2.467 de permise de conducere, au imobilizat 704 vehicule şi au reţinut 27.371 de certificate de înmatriculare. “Constatările agenţilor însoţiţi de colegii de la RAR au fost cât se poate de reale, a declarat pentru Gândul şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră, comisarul-şef Lucian Diniţă. Cele mai multe probleme au fost constatate la maşinile mai vechi şi la cele de mare tonaj. Din cauza încărcăturilor, maşinile de transport, în afara problemelor provocate carosabilului, au un grad mai avansat şi mai rapid de uzură a pieselor. Eforturile noastre s-au intensificat pentru a identifica acele vehicule care sunt un real pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic, din cauza problemelor tehnice”.