Volkswagen isi intensifica eforturile de a reduce costurile destinate categoriei auto pentru pasageri, pentru a compensa diminuarea cererii in Europa, unde vanzarile de automobile noi sunt in scadere.
VW considera ca in lunile urmatoare austeritatea va fi prezenta la fiecare nivel, in toate departamentele, in toate regiunile si la toate fabricile, conform declaratiilor facute de reprezentantii companiei. “Avem nevoie de putere de castig solida si de preturi competitive”, a spus Arno Antlitz, membru al consiliului de contabilitate si control VW, pentru cei 18.000 de angajati prezenti la intalnirea de marti din Wolfsburg.
“Prezenta brandului la nivel regional reprezinta un avantaj competitiv si va fi extins in continuare. Suntem in masura sa investim sume record in proiectele noastre de viitor, chiar daca este criza”, a mai adaugat el. Volkswagen a ocupat o pozitie buna in industria auto europeana nefavorabila, fata de alti “colegi” de pe piata, datorita prezentei sale puternice in China si profiturilor aduse de bradurile de lux ca Porsche si Audi.
Profitul operational in prima jumatate a anului pentru divizia VW de automobile, cea mai mare unitate a producatorului din perspectiva vanzarilor, a scazut cu 34% fata de un an mai devreme, ajungand la doua miliarde de dolari.
Vanzarile Grupului Volkswagen au scazut cu 5% pe piata UE si EFTA in primele opt luni, potrivit asociatiei ACEA. Vanzarile de brand VW au scazut cu 8%. VW a declarat la inceputul acestei luni ca intentioneaza sa creasca profitabilitatea pentru a atinge cel mai mare obiectiv al grupului, acela de a deveni cel mai mare producator auto din lume pana in 2018.