AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia, a inregistrat pierderi in primul semestru in urma declinului economiei nationale care a impus taxa la cerere.
AvtoVAZ, producatorul pe care partenerii Renault-Nissan intentioneaza sa-l preia pana la jumatatea anului 2014, a avut o pierdere de aproximativ 80 de milioane de dolari in perioada ianuarie-iunie.
Grupul de lobby al Association of European Businesses (AEB) a redus recent previziunile cu privire la vanzarile pe intregul an la 2,8 milioane de vehicule, aceasta reprezentand o scadere de 5% de la an la an.
Rezultatul de anul acesta a fost negativ din cauza cresterii investitiilor in noile modele. Veniturile producatorului au scazut cu 7% pe an, ajungand la 83 de miliarde de ruble, din cauza vanzarilor scazute ale masinilor Lada.
Compania a declarat anterior ca vanzarile sale din Rusia au scazut cu 10% in primele sase luni ale anului, ajungand la 226,729 de unitati.
Producatorii auto din vest, inclusiv Ford Motor Co., General Motors si Fiat Group au investit masiv in operatiunile de productie din Rusia in ultimii ani, bazandu-se pe ideea ca piata va creste datorita soferilor care isi vor dori sa schimbe modelele mai vechi.