500 km cu 6 kg de hidrogen: BMW scoate pe șosele mașinile cu hidrogen

500 km cu 6 kg de hidrogen: BMW scoate pe șosele mașinile cu hidrogen

BMW Group a prezentat primele automobile BMW iX5 Hydrogen, parte a unei flote-pilot care va fi utilizată la nivel internaţional în scop demonstrativ.

BMW iX5 Hydrogen este dezvoltat pe baza actualului BMW X5 și a fost dezvăluit pentru prima dată sub formă de concept la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019. Automobilul funcționează pe baza tehnologiei pilelor de combustie, pe care BMW o dezvoltă ca opţiune suplimentară pentru mobilitatea individuală fără emisii locale în viitor.

Pilele de combustie pentru flota-pilot sunt produse în centrul intern de competenţă pentru hidrogen de la München. La BMW iX5 Hydrogen, această tehnologie generează o putere continuă de 125 kW/170 CP.

În combinaţie cu o unitate de propulsie compactă, care utilizează tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea (motorul electric, transmisia şi electronica de putere sunt grupate într-o carcasă compactă) pe puntea spate şi o baterie de putere cu tehnologie litiu-ion, dezvoltată special pentru acest automobil, sistemul de propulsie generează o putere maximă de 401 CP.

BMW iX5 Hydrogen accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde și are o viteză maximă de 180 km/h.

Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 de bar, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Umplerea acestor rezervoare durează 3-4 minute, ele stocând împreună aproape 6 kg de hidrogen, suficient pentru ca BMW iX5 Hydrogen să beneficieze de o autonomie de 504 km în ciclul WLTP.

„Hidrogenul este piesa care lipseşte din puzzle atunci când vine vorba de mobilitate fără emisii. O singură tehnologie nu va fi suficientă pentru a permite mobilitatea neutră din punct de vedere climatic la nivel mondial,” spune Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG.

BMW Group își propune să reducă emisiile de CO2 per automobil, pe întregul său ciclu de viaţă (lanţul de aprovizionare, faza de producţie şi utilizare) cu cel puţin 40% până în 2030, comparativ cu 2019. Tot până în 2030 BMW și-a propus ca peste 50% din automobilele pe care le comercializează să fie electrice.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.