Poate fi un membru al familiei, poate fi colegul tau de munca, poate fi prietenul care iti este alaturi pe un drum de sute de mii de kilometri. Iti duce familia in vacanta, copiii la scoala, pe tine la munca, iti cara mobila, iti duce cumparaturile si iti deschide lumi, tari, orase, pe care le vezi pentru prima data. Pentru altii e doar o masina. Pentru tine e ceva mai mult. In lume, exista doar doua tipuri de masini. A ta si celelalte. Daca te recunosti in descriere, atunci afla ca pentru tine am creat epiesa.ro. Cel mai mare magazin de piese auto online din Romania, dar si cea mai vasta retea de magazine de piese auto originale si piese auto aftermarket in cele mai mari orase ale tarii.
Totul a inceput cu prima comanda, in 2011. De atunci am onorat milioane de comenzi si am furnizat romanilor piese auto de calitate, la cele mai bune preturi. Obiectivul nostru nu a fost volumul de vanzari, cat multumirea clientilor epiesa.ro. Din acest motiv, membrii echipei noastre nu sunt vanzatori, ci consultanti. Am implementat un model de business curajos, intr-o piata greu accesibila soferului obisnuit, caruia ii oferim gratuit expertiza si experienta noastra cu scopul de a gasi cea mai buna si convenabila solutie in materie de piese auto. Munca noastra principala se desfasoara inainte de momentul tranzactiei. Pana cand clientul confirma comanda piese auto, ne asiguram de faptul ca achizitia este potrivita pentru problemele masinii sale. Cu alte cuvinte, clientul ePiesa.ro stie “ce” are nevoie, dar – mai important – stie “de ce” are nevoie, cand cumpara piese auto. Consultantul ePiesa.ro valideaza comanda piese auto abia dupa ce natura problemei a fost aflata si tipul masinii a fost identificat cu precizie, dupa codul ADN al autoturismului. Acest cod ADN unic pentru fiecare masina in parte este reprezentat de Codul de Identificare a Vehiculului, CIV, denumit si VIN, respectiv, “Vehicle Identification Number”. Verificarea acestui cod are ca scop confirmarea unei compatibilitati de 100% a acelor piese auto, astfel incat comanda piese auto sa fie relevanta si conforma cu specificul masinii si problemei intampinate.
Consultantul ePiesa.ro are satisfactia clientilor sai in fisa postului, o satisfactie care este confirmata la fiecare revenire si la fiecare noua achizitie de piese auto. Respectul nostru pentru cumparator si pasiunea noastra pentru furnizarea de solutii si piese auto originale si piese auto aftermarket au la temelie 5 elemente pe care ni le insusim – cei 5 C: Client, Consultant, Compatibilitate, Calitate, Cost. Clientul are la dispozitie cel mai mare catalog piese auto online din Romania si este la un click distanta de produsele furnizate de sute de producatori de subansamble si piese auto. Portalul ePiesa.ro este construit cu o atentie desavarsita la specificul clientilor, in asa fel incat procesul de cautare sa fie simplu si intuitiv. Dupa plasarea comenzii, Consultantul ePiesa.ro contacteaza telefonic Clientul in cel mai scurt timp posibil, pentru a se asigura ca nu vor exista piese auto cumparate, necompatibile cu masina. De exemplu, un filtru combustibil poate diferi de la o masina la alta, chiar daca au motorizari aproape identice, fie ca vorbim de un filtru combustibil MANN sau un filtru combustibil Mahle Original.
Exista variante de filtru motorina cu incalzitor sau fara, amanunt pe care o parte din soferi nu-l iau in calcul la comanda piese auto. Aici intervine expertiza Consultantului ePiesa.ro care directioneaza cumparatorul catre cea mai buna solutie. Cu alte cuvinte, Consultantul se asigura de Compatibilitatea dintre piesele auto achizitionate si tipul masinii. Dupa identificarea piesei potrivite, clientul are la dispozitie o gama variata de piese auto originale sau piese auto aftermarket, de la mai multi producatori. Cand alegi din mai multe produse compatibile, un criteriu de departajare recomandat de consultantii nostri este Calitatea. Exista producatori de piese auto de traditie ale unor anumite subansamble si exista recomandari care se bazeaza pe ani de zile de experienta a consilierilor in industria pieselor auto. Costul pieselor auto reprezinta un criteriu crucial de departajare in alegerea unui produs. Nu intotdeauna ce este mai scump este mai bun si ce este mai ieftin este mai slab calitativ. Aici intervine expertiza consultantului care isi argumenteaza recomandarea cu ajutorul miilor de feedback-uri pozitive sau mai putin bune legate de piesele auto vizate. La ePiesa.ro, Costul produselor scade vazand cu ochii. Politica noastra este de a rasplati fidelitatea clientilor sai printr-un sistem de pachete de reduceri, incluse in Clubul Epiesa. Prin crearea unui cont pe Epiesa.ro, clientul beneficiaza de praguri diferite de reduceri ale preturilor, in functie de istoricul comenzilor de piese auto online: Entry, Bonus, Avantaj, Premium, Platinium. Reducerile pot varia de la 5% pana la 20%, beneficiu oferit pe masura achizitiilor anterioare.
In cazul unor evenimente neprevazute si nefericite, care imobilizeaza masina, fie ca vorbim de un accident sau de o defectiune majora, ePiesa.ro este partenerul tau de nadejde. Aici poti gasi elemente de caroserie, piese auto originale, piese auto aftermarket, piese auto import, precum capota motor, aripa, oglinda retrovizoare, bara fata, bara spate, piese auto pe care le poti comanda online pe ePiesa.ro sau offline, intr-unul din magazinele ePiesa din marile orase ale tarii.
Pe langa elementele de caroserie, cele mai expuse piese auto predispuse la a suferi avarii in urma tamponarilor de orice natura sunt radiator apa, ventilator radiator, vas de expansiune lichid de racire, proiectoare ceata, parbriz, faruri. La o simpla cautare, poti identifica, achizitiona si inlocui numaidecat piesa avariata, beneficiind si de reducerile cu care ne-am obisnuit clientii fideli.
In afara cazurilor de forta majora, masina are un program prestabilit pentru inlocuirea unor consumabile sau diferite piese auto la intervale predefinite de timp, tocmai pentru a evita o situatie neplacuta in care o piesa uzata peste masura poate ceda si poate produce pagube insemnate autoturismului. Aceste revizii efectuate dupa indicatiile producatorului masinii sunt de mai multe feluri.
Cea mai uzuala revizie este schimbul uleiului si al filtrelor, respectiv, filtru combustibil, filtru aer, filtru ulei, filtru polen. Perioada recomandata de producatorii auto pentru efectuarea acestei revizii este, de regula, efectuata o data pe an sau la fiecare 10-15.000 de kilometri. Consecintele nerespectarii acestui termen pot duce la avarii serioase, precum calarea motorului in lipsa uleiului suficient. Un pret mic pentru a evita o avarie sinonima cu dauna totala. Cel mai comun simptom al unui filtru de combustibil infundat este un motor cu o reactie intarziata la apasarea pedalei de acceleratie. Daca filtrul este blocat de impuritati, carburantul isi face cu greu loc spre motor, fapt ce cauzeaza o desincronizare intre momentul actiunii soferului si raspunsul motorului. Dupa o perioada de functionare cu ezitari, in conditiile in care filtrul de combustibil nu este schimbat, motorul moare din senin. La ralanti, presiunea fluxului de carburant este scazuta, astfel el nu mai poate sa treaca deloc prin filtrul infundat, care taie alimentarea motorului. Dupa acest pas, urmatorul simptom este refuzul motorului de a mai porni. Pe multi soferi ii sperie din cale afara acest simptom si banuiesc avarii mult mai grave. Unii poate ca au dreptate. Dar cei mai multi rasufla usurati cand afla ca singura lor problema era un filtru de combustibil infundat de impuritati.
Placutele de frana si discurile frana sunt considerate piese auto consumabile. Placutele se pot schimba, de regula, la 20.000 de kilometri, bineinteles, in functie de uzura si de stilul de condus al soferului. Cand de la o roata se aude un zgomot ascutit la fiecare franare, e o dovada clara ca placutele frana trebuie schimbate. In caz contrar, acestea vor macina discul, il vor deforma si vor crea santuri la suprafata acestuia. Cu cat sunt mai mari denivelarile pe disc, cu atat nu mai exista aderenta intre placute si suprafata discului , iar eficienta franarii scade. De la scartaitul fin, care semnifica inceputul sfarsitului, pana la sunetul ascutit si strident de fier pe fier, care poate insemna deja ca si discul de frana a fost deteriorat. Cea mai sigura verificare este cea vizuala. Se poate vedea cu ochiul liber nivelul materialului de frictiune si se poate aprecia daca este cazul sau nu ca placutele de frana sa fie inlocuite.
Este obligatoriu ca aceste placute sa fie schimbate in tandem pe fiecare ax in parte. Altfel, riscati sa compromiteti directia masinii. Probabil ati observat ca volanul are momente in care trage dreapta sau stanga. O explicatie posibila ar fi o uzura inegala a placutelor. Ce poate cauza acest lucru? Discul de frana. Acesta poate fi afectat de placute schimbate mult prea tarziu, in acest fel apucand sa sape mai multe santuri in discul de frana. Daca acesta nu este schimbat impreuna cu placutele, va compromite si noile placute intr-un timp relativ scurt.
Alta revizie periodica recomandata este schimbul kitului de distributie. In functie de producatorul autoturismului, este prevazuta o limita care variaza intre 90.000 de kilometri parcursi si 120.000 de kilometri parcursi. O distributie care isi traieste ultimele drumuri anunta soferul ca trebuie sa o inlocuiasca printr-o serie de sunete metalice. De asemenea, nerespectarea recomandarii atrage dupa sine un risc urias. Cureaua de distributie poate ceda si poate provoca avarii critice la nivelul motorului. In cazul distributiei pe lant, sansele unei defectiuni sunt mai mici, dar nu inexistente. Este de preferat ca odata la un interval prestabilit de timp, un mecanic sa verifice integritatea curelei.
Preventia poate salva autoturismul de la o soarta nefericita. O alta dilema a soferilor care merita analizata este urmatoarea: care distributie e mai buna, pe lant sau pe curea? In primul rand, trebuie sa constientizam faptul ca majoritatea autoturismelor de clasa medie si mica, folosesc cureaua de distributie. De ce? E mai silentioasa, spun ei. Carcotasii au alt raspuns: ar fi mai profitabila pentru producatori care sunt constienti de durata de viata redusa a curelei. Sistemul pe lant are intr-adevar o durata de viata superioara – conform unor pareri, pana la 300.000 de kilometri in regim de utlizare intens.
Bujiile fac parte din categoria de piese auto care au propria reteta de a-si comunica o functionare defectuoasa si necorespunzatoare. In functie de culoarea si consistenta depunerilor, soferul poate sa ofere singur un diagnostic. Semnele unei bujii obosite sunt pornirile dificile si rateurile de combustie, in special la actionarea acceleratiei. Dar bujiile mai au o misiune foarte importanta, care se dovedeste a fi un real ajutor pentru mecanicii experimentati. Suprafata electrozilor a unei bujii folosite poate evidentia o serie de probleme ale motorului sau ale procesului de carburatie. O suprafata alba-gri a electrozilor semnaleaza faptul ca bujia poate fi folosita in continuare si ca motorul functioneaza in parametri. Daca izolatorul, carcasa si electrozii sunt innegrite, ca si cum ar fi arse si sunt acoperite de particule de carbon, rezulta ca raportul aer-combustibil este gresit, in sensul ca amestecul este prea bogat in carburant. Asta poate insemna ca filtrul de aer este infundat si trebuie schimbat. Daca aceste particule de carbon, in schimb, au un aspect lucios, rezulta faptul ca este prezent prea mult ulei in camera de ardere si ca segmentii sau cilindrii sunt uzati. Daca electrozii sunt acoperiti de o substanta maroniu-galbuie, cu tente verzi pe alocuri, inseamna ca benzina contine plumb. Exista si o serie de detalii care indica pur si simplu ca bujia trebuie schimbata – in special daca observam ca electrozii sunt macinati sau tociti. Toate aceste simptome sunt anuntate in prealabil si de o functionare defectuoasa a motorului, respectiv, pornire dificila si rateuri in mers.
Cand masina porneste din ce in ce mai greu, mai ales in anotimpul rece, pana intr-o zi in care nu mai are putere nici sa aprinda farurile, inseamna ca acumulatorul s-a consumat si trebuie schimbat. Altfel, tradeaza o avarie la alternator, care nu mai este capabil sa reincarce acumulatorul in timpul mersului. Un alternator obosit poate fi semnalat de un martor in bord care reprezinta o baterie, fapt ce denota o avarie la sistemul de incarcare a masinii. Alte indicii pot fi date de variatiile de putere ale luminii farurilor sau ale luminilor din bord. De asemenea, un acumulator care se descarca repede este un simptom clar ca alternatorul nu functioneaza in parametri normali. Problemele cele mai uzuale apar din cauza uzurii periilor, a inelelor de contact sau deteriorarea regulatorului de tensiune.
Amortizoarele au o durata de viata mare, insa producatorii le recomanda soferilor sa faca o verificare amanuntita in jurul pragului de 80.000 de kilometri. Pe langa disconfortul pe care il poate cauza un amortizor defect, un alt indiciu este scurgerea la nivelul acestei piese auto. Este semnalul ca amortizoarele incep sa cedeze treptat. Desigur, acest simptom nu este valabil in cazul amortizoarelor cu gaz. Un amortizor complet disfunctional care si-a pierdut toate proprietatile nu mai face fata comprimarii si extensiei arcului de suspensie, fapt ce va permite masinii sa piarda contactul cu solul la denivelari mari, manevrabilitatea va fi diminuata, franarea se face pe o distanta mai lunga, iar riscul de acvaplanare creste. Daca s-a ajuns aici, schimbarea amortizoarelor este obligatorie.
Bieleta directie este predispusa la uzura accentuata precum deformari, indoiri si chiar ruperi. Cum este constant supusa la miscari, bieleta sufera diferite greutati si tensiuni in mai multe directii. Cea mai sigura diagnoza legata de bieleta este cercetarea fizica a acestuia. Altfel, ar trebui sa ne ghidam dupa propriile simturi. Troncanitul bieletelor are o rezonanta aparte, usor recogniscibila de mecanicii cu experienta. Un alt indiciu care denota o bieleta avariata este deformarea anvelopelor si uzarea lor prematura. Intr-o stare mai avansata de degradare, bieleta poate provoca pierderea preciziei in viraje. Ruperea bieletei de directie in mers nu este doar un incident, dar poate deveni un accident. Masina isi pierde complet directia, fapt care, la o viteza mare, poate avea repercusiuni grave. Pentru a evita acest scenariu de groaza, la primele semne de uzura, schimbarea bieletei este obligatorie.
La fel precum volanta, pompa de apa, placutele de frana, toba esapament primara, toba esapament intermediara sau toba esapament finala, ambreiajul face parte din categoria de piese auto care ne anunta cand intra pe ultimul drum. Ba chiar ofera o perioada generoasa de gratie in care masina mai poate fi utilizata. Insa achizitia unui nou kit ambreiaj nu trebuie amanata, intrucat o avarie duce la blocarea totala a masinii. Poti sa fii intr-o intersectie aglomerata, intr-un pasaj subteran sau chiar pe autostrada in ultima viteza la 130 de kilometri la ora. Daca ambreiajul se deterioreaza complet, masina iese automat din viteza si ramane blocata in punctul mort. Orice incercare de a mai baga in viteza este inutila, iar masina mai poate fi deplasata din acel punct doar cu platforma. Este un risc pe care nimeni nu si-l poate asuma. Ambreiajul are o durata de viata limitata, mai ales in cazul unui sofat agresiv, cu plecari de pe loc in tromba, cu pedala de ambreiaj tinuta la podea in asteptare la semafor. Daca uzura este detectata la timp, singura operatiune necesara este schimbarea kit ambreiaj, care include placa de presiune si discul de ambreiaj. Altel, in cazul unei degradari avansate, se poate ajunge la inlocuire volanta sau volant, una dintre cele mai costisitoare piese auto ale masinii.
Chiar si intr-o situatie mai delicata, in care piesele auto si reparatia duc la un cost care depaseste bugetul clientului, ePiesa.ro are o solutie: plata in rate online si in magazine. Mai exact, clientul ePiesa are la dispozitie o oferta de 6 rate cu 0% dobanda.
Plata se poate face online, cu cardul, in magazinele din toata tara sau ramburs la curier. Livram in orice colt al tarii in cel mai scurt timp posibil. Clientul poate alege sa preia singur piesele de la orice magazin din marile orase ale Romaniei: Bucuresti, Oradea, Constanta, Ploiesti, Brasov, Cluj, Timisoara, Bacau, Iasi, Galati si Slatina. Si nu ne oprim aici. Reteaua ePiesa.ro se extinde de la un an la altul pentru a ajunge cat mai aproape de tine. Ai cumparat si te-ai razgandit? Nicio problema. Timp de 14 zile, clientul ePiesa.ro poate returna orice produs achizitionat, fara nicio explicatie. Altfel, piesele auto se bucura de garantie de pana la 24 de luni.
Aici gasesti piese auto originale si piese auto aftermarket de la producatori de masini, producatori de subansamble si piese auto din toata lumea. Fie ca ai Renault, Dacia, Volkswagen, Ford, Opel, BMW, Mercedes, Skoda, Citroen, Fiat, Peugeot, Jeep, Nissan, Kia, Toyota, Hyundai, Chevrolet, Land Rover, Dodge, Mitsubishi, Audi, Honda, Suzuki, Alfa Romeo, Chrysler, Aston Martin, Jaguar, Seat, Subaru, Volvo, Mini, Saab, Smart, Daewoo, Mazda, Ssangyong. Peste 200 de producatori de piese auto originale si aftermarket din toata lumea sunt aici: Bosch, MANN, Febi Bilstein, Starline, Valeo, Monroe, Veneporte, AIC, Topran, NGK, Champion, Calorstat, Delphi, Hella, Elstock, Metzger, Mobiletron si multi altii.
Avem cea mai mare varietate de piese auto si preturi foarte competitive. Dar adevarata noastra valoare se masoara in marea familie de clienti ePiesa care se consolideaza si se mareste de la un an la altul. Pentru a le rasplati loialitatea am inaugurat un concurs pentru clientii nostri: “un plin de carburant pe zi, in fiecare zi”. Oricine cumpara piese auto in valoare de cel putin 300 de lei intra automat in cursa pentru un plin de combustibil, in fiecare zi. Peste 300 de romani s-au bucurat deja de cadoul oferit de ePiesa.ro si nu avem de gand sa ne oprim acum. Din contra. Ti-am pregatit inca o campanie de reduceri incredibile. Esti in cautarea de piese auto ieftine si de calitate? Atunci fii cu ochii pe ePiesa.ro. Te asteptam cu reduceri de pana la 60%.
O alta surpriza pentru clientii fideli ePiesa.ro, dar si pentru pasionatii de raliuri este campania “Descopera pilotul din tine.” In colaborare cu doi dintre cei mai talentati piloti ai Romaniei: Adrian Grigore si Dani Otil, am reusit sa provocam romanii sa-si cunoasca limitele si sa incerce o portie de adrenalina in scaunul de copilot pe un circuit de raliu real. Aceasta este proba practica, la care soferii pot ajunge dupa ce au trecut chestionarul special ePiesa.ro. In fiecare zi, un absolvent al probei teoretice primeste cadou un tricou personalizat. Te asteptam in marea familie ePiesa.ro, cel mai mare magazin de piese auto online din Romania.