Lamborghini nu se simte in China ca la el acasa

2013_lamborghini_aventador_roadster-650x360Lamborghini spune ca piata auto din China se dovedeste a fi o provocare, deoarece vanzarile masinilor sale sportive au scazut din cauza unei campanii guvernamentale impotriva cheltuielilor mari.

Cu toate acestea, producatorul auto vede un potential de dezvoltare pe termen lung pe piata din India si spera ca va avea acolo vanzari mai bune decat cele asteptate pentru Statele Unite, cea mai mare piata a sa, pentru a compensa incetinirea vanzarilor din China, conform CEO-ului Stephan Winkelmann.

“China reprezinta pentru noi o adevarata provocare in acest moment”, le-a spus Winkelmann reporterilor in New Delhi. “Aceasta ramane o piata mare, este piata noastra nr.2. Cu toate acestea, cu cat stiu mai mult despre politica locala si ceea ce face guvernul, in acest moment este cam dificil ca astfel de produse sa mai fie cumparate”.

Vanzarile Lamborghini din China au crescut constant in ultimii ani, iar anul trecut compania a vandut 230 de masini. “Anul acesta, ne asteaptam sa vindem aproximativ 200 de vehicule”, a spus Winkelmann, care a fost in capitala Indiei pentru a lansa al doilea dealer Lamborghini in aceasta tara.

Scaderea vanzarilor din China se datoreaza in mare parte noii campanii politice impotriva cheltuielilor mari, care include un impozit pe consum. “Vanzarile din China au crescut intr-un mod incredibil in ultimii trei ani, aceasta ajungand a doua noastra piata. Nu a existat nicio alta piata care ar fi putut sa creasca atat in aceasta perioada de timp”, a mai spus Winkelmann.

Producatorii auto de lux au pus ochii pe India, care reprezinta a treia cea mai mare putere economica din Asia. Astfel, in curand va fi lansat Jaguar F-Type, care costa aproximativ 226,000 de dolari.

Dar taxele mari de import, cu impozite pentru unele masini de lux de peste 100%, precum si drumurile pline de gropi si aglomerate din marile orase, reprezinta o provocare pentru marii producatori de masini de lux ca Lamborghini, care se asteapta sa vanda mai mult de 20 de masini in India in acest an, de la 17 masini vandute in 2012.

Modelul de baza al producatorului, Lamborghini Gallardo, costa 370,000 de dolari in India.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.