Cum bişniţa cu maşini este sport naţional, un site oferă o aplicaţie care dă informaţii despre vânzătorul auto, cu privire la anunţurile de maşini pe care acesta le-a avut la vânzare în ultimul an. Tot ce trebuie să faci este să introduci numărul de telefon al vânzătorului iar aplicaţia îţi arată dacă este bişniţar sau nu. Riscurile sunt mari la cumpărarea unei maşini second hand, dat fiind faptul că multe anunţuri sunt înşelătoare şi pot ascunde maşini cu defecte majore.
Odată introdus numărul de telefon al persoanei care vinde maşina, APLICAŢIA oferă informaţii, dacă acestea există, cu numărul de maşini scoase la vânzare de acea persoană. Astfel, cumpărătorul poate trage concluzia dacă persoana respectivă este proprietar sau este bişniţar.
“Posesorul acestui numar de telefon a pus spre vanzare in online un numar de 1 masini diferite pe site-urile de anunturi din Romania (in perioada iulie-decembrie 2013)”, a arătat aplicaţia de pe vezicatface.ro, la introducerea unui număr de telefon al unei persoane care are la vânzare o maşină şi despre care se poate trage concluzia că este proprietar.
Cumpărarea unei maşini implică o decizie foarte importantă având în vedere suma considerabilă de bani aflată la mijloc, scrie bucurestifm.ro. Bucureştiul este cea mai mare piaţă a autovehiculelor second-hand din România, iar cererea de maşini rulate este destul de mare, astfel încât înşelăciunile şi păcălelile sunt, din păcate, un risc demn de luat în calcul. Fie că îşi ia maşina din târg sau de pe internet, cumpărătorul trebuie să fie atent la un număr mare de factori pentru a nu risca să fie păcălit să cumpere o maşina cu vicii asunse sau chiar defecte majore.
Iată câteva sfaturi ce vă pot ajuta în luarea unei decizii de cumpărare a unei maşini la mâna a doua.
1. Numărul de kilometri din anunţul de vânzare nu trebuie să fie principalul factor de decizie pentru cumpărarea unei maşini.
Pentru maxim 100 de euro, vânzătorul maşinii poate modifica kilometrajul din bordul maşinii. Samsarii cunosc faptul că rulajul autovehiculului este un factor de decizie important pentru cumpărător, aşa că apelează la scăderea kilometrajului din bord sub un prag psihologic precum 100.000 sau 150.000 de kilometri deşi maşina poate avea chiar şi de câteva ori mai mult.
Astfel, o maşină cu un număr mic de kilometri şi un an de fabricaţie îndepărtat ridică semne de întrebare, la care samsarii de obicei răspund cu replici precum „A fost ţinută în garaj” sau „A fost a unui om bătrân care nu o folosea prea mult”. Numărul real de kilometri poate fi depistat în unele cazuri printr-o verificare la o reprezentaţă sau la un service autorizat.
2. Verifică vopseaua
Unul dintre aspectele ce trebuie verificate înainte de cumpărarea unei maşini second-hand este vopseaua autovehicului. Diferenţele de culoare în vopsea, diverse umflături sau iregularităţi în consistenţa vopselei sau prezenţa urmelor de vopsea pe chedere pot indica faptul că maşina a fost revopsită ca urmare a unui accident, ceea ce aduce în discuţie pericolul unor avarii tehnice ascunse, cauzate de reparaţia necorespunzătoare sau superficială şi de gravitatea accidentului.
Zgârieturile sau loviturile indică gradul de exploatare al maşinii. Totuşi, pentru a şti cu siguranţă dacă maşina a fost revopsită se poate folosi un dispozitiv ce afişează distanţa între suprafaţa vopselei şi metal, iar dacă există diferenţe între valorile măsurate de dispozitiv pe diferite părţi ale caroseriei se poate trage concluzia că maşina a fost revopsită.
3. Caută urme de rugină
Prezenţa ruginii pe praguri, la uşi sau la aripile automobilului este un alt semn al uzurii sau al unei revopsiri de slabă calitate, posibilă urmare a unui accident. În plus, rugina poate indica faptul că proprietarul nu a îngrijit maşina sau că maşina a avut un rulaj mai mare decât se specifică în anunţ.
4. Verifică liniile şi aspectul general al maşinii
Pot exista şi situaţii în care maşina a fost revopsită doar pentru mici defecte de suprafaţă, astfel încât pentru a identifica mai exact motivul revopsirii, cumpărătorul trebuie să verifice liniile şi aspectul general al maşinii.
Dacă linia uşii din faţă nu continuă fluent pe uşa din spate, sau linia aripilor prezintă iregularităţi la îmbinări, sau dacă maşina prezintă piese mai noi într-o anumită zonă sau există un spaţiu mai mare decât ar trebui la închiderea capotei sau a portbagajului, partea respectivă de caroseriei poate să fi fost înlocuită după un accident. Totuşi, dacă reparaţia sau revopsirea a fost făcută în regia unui service specializat, urmele sunt mai greu de observat.
5. Verifică stopurile şi farurile
Farurile pot arata gradul de uzură al maşinii, la o examinare atentă. Dacă farurile sunt înceţoşate, maşina a fost rulată destul de mult, sau nu a fost întreţinută corespunzător. De asemenea, dacă stopurile şi farurile nu au acelaşi cod de producţie, acest lucru arată că ele au fost înlocuite, un indiciu al unei eventuale lovituri.
Vezi la ce să mai fi atent când cumperi maşină second-hand aici.