Două ceasuri “Poetic Wish”, semnate Van Cleef & Arpels, “asezonate” o pereche de bilete business-class spre Paris şi Geneva. Preţ? 1.090.000 de dolari.
Apoi, un coteţ de lux pentru găini, cu arhitectură inspirată de palatul de la Versailles, în schimbul a 100.000 de dolari. Sau, de ce nu, o cină privată pentru 10 persoane, preparată de patru şefi cu renume mondial, evaluată la 250.000 de dolari.
Iar, acestea, sunt doar cadourile de anul trecut. Bun venit în universul celui mai exclusivist catalog de Crăciun. Din care vom comenta doar maşinile. Maşinile Neiman Marcus.
Ce mai cumpără texanii ăia nebuni de Crăciun?
Totul a pornit cu o întrebare. Exact – cea enunţată mai sus. Stanley Marcus, patronul unuia dintre cele mai vechi şi mai apreciate magazine cu produse de lux din Statele Unite, o recepţiona destul de des de la jurnalistul Edward R. Murrow, însă niciodată nu a tratat-o foarte în serios. În definitiv, era doar o propoziţie menită să deschidă o şuetă relaxantă. Până acum. Suntem în 1952, iar catalogul Neiman Marcus este pe cale să fie completat cu primele cadouri fantastice.
Sincer, era şi timpul: epoca de belşug postbelic, sărbătorită în acorduri rock ‘n’ roll şi “udată” cu planuri de cucerire a spaţiului, seamănă teribil cu cea din urmă cu jumătate de secol, când numărul de bovine de pe vasta întindere a Texasului era concurat de… numărul sondelor de ţiţei. Un zgomot înfundat, un jet întunecat ţintind spre firmament şi văcarul devenea milionar.
Banii, evident, trebuiau cheltuiţi, aşa că Herbert Marcus, împreună cu sora sa Carrie şi cumnatul Abraham Lincoln Neiman, au fost foarte inspiraţi când au refuzat să devină concurenţi pentru Coca-Cola, în schimbul unui business cu produse de lux. L-au construit exact unde trebuia, în fieful petroliştilor din Dallas, iar rezultatele au apărut cât ai clipi: încă din primele zile, stocurile magazinului au fost epuizate. 1907 avea să fie un an foarte bun…
Totuşi, există o vorbă: chiar şi cel mai bun poate fi îmbunătăţit. Iar, în 1952, mai bun nu putea fi decât o idee genială. Aparent trăznită, dar în esenţă genială. Au “copt-o” rapid, Stanley Marcus şi fratele său, soluţia de exploatare a unei clientele înnebunite după risipă fiind, în final, o… vacă. Doar suntem în Texas, nu? Pe scurt, printre bijuterii, ceasuri şi alte obiecte familiare muşteriului Neiman Marcus, paginile catalogului au inclus şi un exemplar din rasa Black Angus, asortat cu un grătar argintat. Întâiul “Fantasy Gift”, oferit în schimbul a 1.925 de dolari (aproximativ 17.000 de dolari, în banii de azi).
Iniţial a părut o glumă, dar, imediat, oferta s-a dovedit a fi cât se poate de serioasă. Chiar prea serioasă: animalele expediate clienţilor din Africa de Sud, de exemplu, au staţionat în port vreme de şase luni, din cauza unei legi privind carantina. Iar, în tot acest timp, ele au fost hrănite şi îngrijite din banii companiei. În viziunea domnului Marcus, nimic nu costa prea mult, dacă amatorii de cadouri inedite (şi exorbitante) erau convinşi să comande ceva din catalogul de Crăciun…
Ulterior, ştacheta a fost ridicată cu darurile din seria “His and Hers” – deschisă, ca fapt divers, de o pereche de avioane Beechcraft – dar catalogul Neiman Marcus, de pe-acum celebru în întreaga lume, nu a fost complet până când nu a inclus şi un automobil. Ajungem, inevitabil, la o listă cu vehicule speciale…
BMW Z3 (1995)
Anii ‘80 nu au fost foarte reuşiţi pentru James Bond, dar, în 1995, celebrul agent 007 a revenit în forţă graţie excepţionalului Pierce Brosnan. După decenii de Război Rece, reinventarea personajului nu a fost deloc uşoară, creatorii peliculei “Goldeneye” fiind nevoiţi să recurgă inclusiv la un sacrilegiu: rolul de “Bond car” a fost atribuit, pentru prima dată, unui model BMW.
Din fericire, manevra a prins, iar roadster-ul Z3, căci despre el este vorba, a intrat şi în atenţia celor de la Neiman Marcus. La insistenţele directorului de marketing al BMW North America, James McDowell, catalogul de Crăciun din 1995 a inclus un Z3 ediţie specială, la pachet cu două bilete la petrecerea “Goldeneye” din Los Angeles. La care urma să participe, evident, şi Pierce Brosnan.
Iniţial, texanii au emis 20 de asemenea oferte, dar, în numai două zile, pe adresa companiei au sosit 100 de comenzi. Ca atare, numărul de maşini a fost suplimentat până la 100, iar vânzarea efectivă a durat, atenţie, şase ore. Ce i-a determinat pe oameni să se “bată” pe ele? În nici un caz performanţele roadsterului – motorul de 1,9 litri producea doar 138 CP, imprimând un 0-100 km/h în 8,3 secunde –, sau echiparea completă (tempomat, aer condiţionat, scaune cu tapiţerie din piele şi încălzire, sistem audio hi-fi, telefon mobil etc).
Nu, la originea succesului au stat acele detalii care îi interesează pe fani: plăcuţele comemorative “Specially Equipped 007″, covoraşele inscripţionate cu faimosul indicativ numeric, exteriorul vopsit în nuanţa “Bond Blue-Gray” şi plăcuţele cu număr de identificare special (de la LE00700 la LE00799). Pe scurt, atâtea bucurii cât să eclipseze preţul de 35.000 de dolari, fără taxe şi tarif de livrare (aproximativ 53.700 de dolari, în banii actuali).
Jaguar XK8 Cabrio (1996)
Tradiţia maşinilor Neiman Marcus a prins contur în 1996, când, în catalogul de Crăciun, şi-a făcut apariţia un Jaguar XK8 Cabrio. Fără a avea vreun istoric aparte, cabrioletul impresiona totuşi cu silueta elegantă şi nuanţa specială de gri, precum şi cu interiorul decorat cu lemn de arţar (furnirul avea un tipar unic, pe care nici un alt model din afara seriei Neiman Marcus nu-l oferea).
De asemenea, lista cu dotări mai cuprindea un sistem audio Harman Kardon de ultimă generaţie, un set de covoraşe din lână şi un cvartet de roţi cromate, însă şi preţul era unul pe măsură: 74.975 de dolari (aproape 112.000 de dolari, la valoarea de azi). Ca atare, cele 50 de unităţi planificate au stat ceva mai mult pe stoc: trei săptămâni şi jumătate…
GMC Suburban (1997)
Lăsând gluma deoparte, Neiman Marcus chiar a avut probleme în 1997: pentru catalogul de Crăciun, a ales un GMC Suburban. Respectiv, un SUV full-size fără prea mare legătură cu o ofertă auto exclusivistă.
E adevărat, a fost vorba despre o colaborare între General Motors şi Sony, în urma căreia uriaşul tot-teren s-a ales cu o mulţime de echipamente electronice sofisticate (sistemul audio, de exemplu, îngloba o magazie pentru 10 CD-uri şi difuzoare de 480 W, iar cel video – patru monitoare LCD, un monitor de 9 inch dotat cu videorecorder şi o consolă Play Station).
De asemenea, în privinţa materialelor folosite, habitaclul rivaliza cu cel al limuzinelor de lux, lemnul şi pielea fină fiind prezente oriunde îţi aruncai privirea; totuşi, nici una dintre acestea nu au fost suficiente pentru a impresiona clienţii. Ca niciodată, Neiman Marcus a avut nevoie de trei luni să scape de cele 100 de modele Suburban, fiecare preţuit la 72.975 de dolari (în jur de 106.350 de dolari, la valoarea actuală a monedei americane). În următorul an, însă…
Audi TT (1998)
Categoric, lucrurile au stat ceva mai bine în penultimul an al mileniului doi: toate cele 100 de unităţi Audi TT ale ediţiei Neiman Marcus au fost epuizate în două săptămâni. Fiecare maşină etala o caroserie vopsită în nuanţa gri Nimbus, un set de roţi cu jante cromate şi… un interior mai lasciv decât sofaua unui bordel de lux: ca decor, fusese aleasă o tapiţerie din piele Nappa, de culoare roşie.
Răsfăţul continua cu o pereche de scaune încălzite şi un sistem audio semnat de Bose, iar, spre deosebire de Z3-ul lui Bond, sportiva din Ingolstadt chiar “ştia” să fugă: sub capotă aştepta un motor turbo de 1,8 litri, cu cinci supape pe cilindru, capabil de 180 CP.
Comparativ cu anii anterior, inclusiv preţul 34.950 de dolari (50.147 de dolari, ajustat după inflaţie) era unul decent. Ceea ce nu se poate spune despre maşina oferită în anul următor.
BMW X5 (1999)
BMW a făcut furori cu prima generaţie X5, însă, cumva, ediţia Neiman Marcus a întâmpinat aceleaşi probleme ca şi cea realizată pe baza lui GMC Suburban. Probabil, conceptul SUV-ului de lux era, încă, în faza de negare…
Maşina inclusă în catalogul de Crăciun a respectat întru totul reţeta tradiţională, impresionând cu nuanţa maro Impala, motorul V8 de 4,4 litri, tapiţeria din piele bej şi pachetul tehnologic complet (de pe listă nu lipseau asistenţa la parcare, sistemul de navigaţie şi sistemul audio cu 10 difuzoare). De asemenea, oferta a fost completată cu o mini-excursie de trei zile, unde clienţilor li s-a oferit posibilitatea să-şi rafineze talentul de şoferi şi să experimenteze dinamica lui X5 pe un traseu de vis, în munţii Apalaşi.
Cu toate astea, compania din Dallas a avut nevoie de trei luni pentru a convinge 50 de indivizi că pachetul merită 57.995 de dolari (81.500 de dolari, în banii de azi).
Ford Thunderbird (2000)
În 2000, situaţia s-a inversat: Ford a fost cel care a avut necazuri cu appeal-ul noului Thunderbird, iar Neiman Marcus a bătut recordul în materie de viteză. La vânzări, bineînţeles: toate cele 200 de cabriolete au fost epuizate în doar două ore şi 15 minute!
OK, la succes a contribuit şi locul foarte inspirat de prezentare – concursul de eleganţă de la Pebble Beach, recunoscut pentru afluenţa de personaje cu buzunare generoase –, însă nici preţul nu a fost unul prohibitiv: fiecare T-Bird a purtat o etichetă de 41.995 de dolari, adică vreo 57.000 de dolari în moneda actuală.
Ce au primit clienţii în schimbul acestei sume? Ca de obicei, o maşină cu elemente unice de design, începând cu nuanţele speciale (negru pentru caroserie şi argintiu pentru plafonul retractabil) şi terminând cu interiorul negru-argintiu, decorat cu inserţii din aluminiu, tapiţerie din piele perforată şi, bineînţeles, logo-uri Neiman Marcus. Un început excelent de mileniu…
Lexus SC 430 (2001)
Prima intrare japoneză în catalogul de Crăciun Neiman Marcus a avut loc în 2001, iar modelul ales a fost, din nou, un cabriolet: Lexus SC 430. Spre deosebire de Ford Thunderbird, însă, niponul venea cu două atuuri importante: un plafon rigid retractabil şi o… excepţională reputaţie în materie de fiabilitate. Rezultatul? Toate cele 100 de unităţi au fost vândute în 14 ore.
De data aceasta, maşina capta atenţia graţie exteriorului argintiu, jantelor cromate, habitaclului cu tapiţerie din piele roşie şi sistemului audio Mark Levinson; de asemenea, motorul era decorat cu un capac roşu-argintiu. Fiecare maşină putea fi identificată cu ajutorul unei plăcuţe personalizate, însă şi nota de plată a fost mai piperată: 70.000 de dolari, echivalentul a 91.500 de dolari actuali. În 2002, a fost şi mai rău. De fapt, mai bine…
Cadillac XLR (2002)
2002 a fost anul lui Cadillac. Nu neapărat în privinţa succesului comercial, cât în cea a alegerii mărcii pentru catalogul Neiman Marcus. Un bonus publicitar binevenit, având în vedere că roadster-ul american nici măcar nu-şi începuse cariera: exemplarele oferite de compania texană erau chiar primele ieşite de pe banda de producţie.
Punând în balanţă şi designul avangardist, superb evidenţiat de exteriorul violet şi habitaclul predominant alb, nu a mai mirat pe nimeni că toate cele 99 de unităţi ale seriei (în total au fost 101, dar două exemplare au fost vândute în urma unor licitaţii cu scopuri caritabile) s-au epuizat în, atenţie, 14 minute! Un adevărat record, care avea să cadă… peste un an.
BMW 645 Ci (2003)
Şase minute şi 57 de secunde. De atât a fost nevoie pentru ca fiecare dintre cele 50 de exemplare BMW 645Ci, expuse în catalogul de Crăciun al anului 2003, să-şi găsească noi stăpâni. La patru ani după chinul tras cu X5, BMW – şi, implicit, Neiman Marcus –, şi-a luat revanşa cu un coupe pe care noi, europenii, nu l-am iubit în unanimitate.
Să fi fost nuanţa Stratus Gray? Sau scaunele cu piele extra-fină, de culoare bej? Ori V8-ul de 4,4 litri, graţie căruia grand tourer-ul bavarez rezolva “suta” în 5,7 secunde? În momentul de faţă, chiar nu mai contează: important este că, în ciuda preţului de 75.170 de dolari (95.500 de dolari în banii de azi), stocul a fost epuizat în timpul necesar savurării unei ţigări. De foi, bineînţeles…
Maserati Quattroporte (2004)
Prima intrare a unui model italian în catalogul Neiman Marcus s-a produs mult mai târziu decât s-au aşteptat specialiştii. Dar, în momentul producerii evenimentului, acesta a rămas în istorie: toate cele 60 de unităţi au fost vândute în trei minute. Da, exact cât să fierbi un ou. Nota bene: fiecare exemplar a costat 125.000 de dolari, ceea ce, la valoarea actuală a monedei SUA, ar însemna un preţ de 154.800 de dolari.
O explicaţie ar fi: la acea vreme, lista de aşteptare pentru un model Quattroporte se întindea pe o perioadă de 18 luni. Şi, în mod cert, nici unul nu putea fi configurat precum exemplarele Neiman Marcus: exterior roşu Bordeaux Pontevecchio, crom pentru calandru, fantele de aerisire laterale şi jantele de 19 inch, piele Poltrona de culoarea fildeşului întinsă pe scaune, bord înnobilat cu mahon şi nelipsitele plăcuţe comemorative. Bellissima…
Lexus GS450h (2005)
La un moment dat, trebuia să se întâmple şi asta: catalogul cu cele mai excentrice cadouri, stigmatizat de prezenţa unui produs… ponderat. Din fericire, epitetul nu face referire la preţ, ci la caracterul de ecologic: Lexus GS450h combina un motor V6 de 3,5 litri şi unul electric pentru a demonstra că şi modelele premium pot fi respectuoase cu Mama Natură. În rest, maşina pregătită de Neiman Marcus avea un preţ de 65.000 de dolari (sau, mă rog, aproape 78.000 de dolari în banii de azi).
I-a interesat acest aspect pe fanii magazinului de bijuterii din Dallas? Nicidecum: toate cele 74 de exemplare argintii, bine burduşite cu tehnologie de ultimă oră, au fost înstrăinate într-o singură zi. Un timp bun, dar în nici un caz un record. Care, apropo, avea să cadă, din nou, în 2006…
BMW M6 Cabrio (2006)
Până acum, am măsurat appeal-ul maşinilor Neiman Marcus în luni, zile şi chiar minute, însă niciodată în secunde. Chiar a fost posibil aşa ceva? Da, în 2006, BMW şi texanii au reuşit să stabilească un record incredibil: 50 de maşini, fiecare etalând un preţ de 139.000 de dolari (161.250 de dolari în banii de azi), vândute în… 92 de secunde!
Peformerul a fost nimeni altul decât M6 Cabrio, pe care experţii în operaţiuni de personalizare l-au propus într-o configuraţie imposibil de refuzat: exterior Ruby Black, interior tapiţat cu piele Merino în nuanţă Gold Brown, decor Piano Black pentru bord şi, vedetă pe lista high-tech, sistemul audio cu 11 difuzoare. Iar aceasta a fost doar maşina…
Simpla ridicare a cabrioletului de la dealerul local ar fi fost prea banală, aşa că Neiman Marcus a pregătit o adevărată aventură pentru clienţii săi, începută cu două bilete de avion la clasa business. Destinaţia? Munchen, fabrica BMW. Unde viitorii proprietari au primit cheile de la modelele comandate şi, apoi, au fost invitaţi să dea o tură prin mediul rural bavarez. Mini-vacanţa de patru zile a mai inclus cazări la cele mai luxoase hoteluri din regiune şi mese haute cuisine, iar, la final, BMW s-a angajat să livreze exemplarele Neiman Marcus imediat după plecarea oaspeţilor. Oare ce surprize urmau în 2007?
Lexus IS-F (2007)
Cea mai serioasă dintre apariţiile orientale în catalogul de Crăciun s-a produs în 2007, când Neiman Marcus a hotărât să personalizeze un Lexus IS-F. Creat pentru a pune punct hegemoniei lui BMW M3, super-sedanul cu motor V8 de 400 CP ar fi impresionat, sincer, şi dacă se prezenta ruginit. Eventual, cu două scaune de pescuit, în locul celor sport.
Dar n-a fost cazul: fiecare dintre cele 50 de exemplare ale seriei au fost scufundate în aşa-numitul negru-obsidian, apoi desăvârşite cu o tapiţerie la fel de întunecată, deschisă totuşi de cusături albe. În cei 68.000 de dolari ai ofertei (76.700 de dolari, respectând rata inflaţiei) a fost inclus şi un curs la una dintre celebrele academii de pilotaj americane, însă, chiar şi aşa, amatorii de cadouri speciale nu s-au înghesuit să cumpere: pentru a scăpa de maşini, Neiman Marcus a trebuit să aştepte o săptămână.
BMW Serie 7 (2008)
Încă un an, încă un BMW. De data aceasta, top-modelul Serie 7, oferit şi azi de compania bavareză (e adevărat, într-o formulă modernizată). Pornind de la un 750 Li obişnuit – atât cât poate fi de obişnuit un 750Li – Neiman Marcus a pus la bătaie un o nuanţă specială de negru pentru exterior, o tapiţerie din piele Merino de culoarea şampaniei, ceva inserţii Piano Black şi… o excursie memorabilă.
Din nou, clienţii celor 31 de maşini ale seriei limitate – cifră dictată de aniversarea a 31 de ani de la debutul lui Serie 7 – au fost invitaţi să-şi ridice limuzinele de la uzina din Munchen, apoi să plece într-o călătorie de neuitat spre sudul Franţei. Unde, ai ghicit, aveau de străbătut cea mai frumoasă parte a Rivierei Franceze, cu vizite în oraşele Monaco, Nisa şi Cannes. Preţul pachetului? Un mizilic de 160.000 de dolari (în jur de 174.000 de dolari, la valoarea de azi a monedei americane).
Jaguar XJL (2009)
Maşina propusă de Neiman Marcus în 2009 a fost Jaguar XJL, probabil cea mai mare supriză a segmentului de lux din ultimii ani. Marca britanică, odinioară mai dedicată valorilor clasice decât un fabricant de pipe, promisese mai demult o transformare radicală; chiar şi aşa, nimeni nu se aştepta la o limuzină cu alură de coupe four-door, care, pe lângă designul extavagant, ademenea cu tehnica de ultimă oră şi dinamica de top. Cum să-i rezişti?
Ca atare, după şocul iniţial, au urmat comenzile. Torentul de comenzi, mai exact: cele 50 de exemplare ale ediţiei Neiman Marcus, de exemplu, s-au epuizat în fix patru ore şi patru minute. Ne gândim că exteriorul negru, aflat într-o antiteză inspirată cu habitaclul de nuanţa fildeşului (să nu uităm inserţiile din lemn mat şi ornamentele pentru praguri iluminate), a avut ceva de-a face cu asta. Sau poate că, pur şi simplu, maşina avut un preţ bun: 105.000 de dolari (cam 114.500 de dolari, în banii de azi).
Chevrolet Camaro Cabrio (2010)
În mod cert, Chevrolet Camaro nu poate rivaliza, oricât de bine ar arăta, cu un model high-end. Nu şi dacă este propus de Neiman Marcus, recte. Pentru 2010, creatorul celebrului “Christmas Book” a configurat, aşa cum numai el ştie, 100 de clone ale unuia dintre cele mai râvnite cabriolete din SUA. Rezultatul? Toate maşinile s-au vândut în trei minute.
Categoric, exteriorul tratat cu vopsea camelon a fost una dintre piesele de rezistenţă: negrul cu tente violacee, identificat în condiţii de luminozitate slabă, se transforma în roşu burgund atunci când razele soarelui mângâia suprafeţele din tablă. Apoi, pentru ca spectacolul să fie total, caroseria a fost decorată cu o pereche de dungi “racing” diafane, iar rama parbrizului a fost acoperită cu o nuanţă argintie.
La interior, lucrurile nu au mai fost atât de spectaculoase, în ciuda scaunelor tapiţate cu piele arămie; în schimb, sub capotă torcea un V8 de 6,2 litri, capabil să dezvolte 426 CP atunci când făcea echipă cu o transmisie manuală (opţional, se oferea şi o cutie automată, caz în care puterea scădea la “numai” 400 CP). Ar mai fi ceva de spus despre jantele exclusive de 21 de inch, farurile cu tehnologie LED şi sistemul audio Boston Acoustics, dar, chiar şi fără acestea, un pasionat tot ar fi achitat cei 75.000 de dolari pretinşi de Neiman Marcus. Aşa cum s-a întâmplat în 2011, cu o maşină mult, mult mai scumpă…
Ferrari FF (2011)
Până acum, am tot vorbit despre timpi-record de vânzare ai maşinilor; acum, a venit vremea să prezentăm şi un record de preţ. Aşadar, în 2011, ştacheta a urcat până la ameţitoarea valoare de 395.000 de dolari, graţie prezenţei lui Ferrari FF. La atare sumă, numărul exemplarelor disponibile a fost de numai 10, însă, chiar şi aşa, întregul stoc s-a epuizat în mai puţin de oră!
Faţă de un FF obişnuit, cel oferit de Neiman Marcus era mai scump cu 95.000 de dolari, dar exclusivitatea era asigurată de culoarea unică a exteriorului (“Grigio Caldo”, mai exact), setul de genţi de lux (asortate, evident, cu tapiţeria), plăcuţa cu numărul de serie şi… excursia la centrul Ferrari Winter Driving Experience din Aspen, unde instructorii mărcii din Maranello erau bucuroşi să dezvăluie tainele şofatului sportiv pe zăpadă. Partea cea mai bună? Vânzarea rapidă a bolizilor i-a încurajat pe cei de la Neiman Marcus să recidiveze…
McLaren MP4-12C Spider (2012)
Iată-ne ajunşi şi la cea mai recentă apariţie pe lista maşinilor Neiman Marcus, McLaren MP4-12C Spider (promitem să revenim cu un update, de îndată ce magazinul din Dallas anunţă modelul anului 2013). 12 exemplare au fost puse la dispoziţia clienţilor în toamna lui 2012, iar aceştia au avut nevoie de o oră şi 46 de minute pentru a-i determina pe texani să anunţe stoc zero.
Un supercar din fibre de carbon, capabil să atingă 100 km/h în 3,2 secunde, ar putea fi vândut la aproape orice preţ, însă cei de la Neiman Marcus au vrut, probabil, să ţină cont de criză: deşi fuzeea britanică vine la pachet cu un set de geamantane exclusiviste, o călătorie business-class spre Anglia, o cină VIP cu Ron Dennis, preşedintele McLaren, plus o vizită la fabrica mărcii din Woking, preţul a fost ceva mai mic decât al FF-ului din 2011. Mai exact, 354.000 de dolari. Declarăm deschise pariurile pentru anul acesta…
Concluzie
În mod cert, Crăciunul nu este la fel de fericit pentru toată lumea. Nu a fost cazul nici în perioadele de boom economic, cu siguranţă nu este cazul nici acum. Desigur, în vremuri de restrişte, oricând se poate invoca politically correctness-ului; pe de altă parte, şi acest principiu trebuie analizat din toate perspectivele sale. Ori, din cea a indivizilor favorizaţi, banii sunt făcuţi să fie cheltuiţi. Şi nici o cheltuială nu este mai plăcută decât cea din preajma sărbătorilor de iarnă.
Prin catalogul de Crăciun, Neiman Marcus exploatează taman această, să-i zicem, slăbiciune. Şi o face cu succes, de peste şase decenii. Important, după toată divagaţia de mai sus, este de admirat pădurea, nu copacii: probabil, aceasta este singura companie în stare să transforme visele în realitate. Cele pe care le avem şi cele neexperimentate, încă. Indiferent dacă ele privesc avioane, bijuterii, ceasuri, coteţe de găini ori serate exclusiviste. Sau, în cazul de faţă, maşini.
Update 11/10/2013: Aston Martin Vanquish Volante (2013)
No more bets, please – cei care au crezut în şansele lui Aston Martin Vanquish Volante, au câştigat. Acum, e rândul milionarilor să se bată pe unul dintre cele 10 exemplare care vor fi produse (probabil vom afla, cât de curând, că maşinile au fost date cât ai zice “Vanquish”), fiecare purtător a unei etichete de preţ de 344.500 de dolari.
Dincolo de exclusivitatea oferită de faptul că pot fi număraţi, ad literam, pe degetele ambelor mâini, cabrioletele Neiman Marcus îşi justifică preţul prin obişnuita serie de elemente distinctive, menite să le personalizeze atât exteriorul, cât şi cabina cu numai două locuri. Caroseria din fibre de carbon, de exemplu, este vopsită într-un superb albastru Seychelles, propriu doar acestei serii; între timp, nobilul V12 de 565 CP e pregătit să-şi facă simţită prezenţa în spatele calandrului argintiu (Magnum, nu oricum).
Privirile vor mai înregistra şi albastrul Atlantic care acoperă plafonul retractabil textil şi, mai ales, albastrul inedit al etrierilor sistemului de frânare; totuşi, e timpul să deschidem uşile maşinii. Nu de alta, dar Neiman Marcus a mers pe mâna unui habitaclu decorat cu piele neagră semi-anilină, cea de pe scaune fiind deschisă de ramele albastre (nuanţa, de data aceasta, este Aurora).
Tot albastre sunt şi cusăturile, în timp ce plafonul este decorat cu alcantara de culoarea fildeşului. Bineînţeles, logo-urile Neiman Marcus şi ornamentele din lemn de nuc completează acest peisaj de vis, ce-i va fermeca pe clienţi inclusiv în vacanţe: Aston Martin oferă şi un set de genţi de voiaj de lux, alcătuit din patru piese. Monte Carlo, sosim!