Noile tehnologii MINI: pacheţelul high-tech

xSistem_de_asistenta_MINI_1-669x334.jpg.pagespeed.ic.mJyMP_Q36fPe la mijlocul lunii noiembrie, vom face cunoştinţă cu cel de-al treilea… nou MINI. Care, “surpriză”, va fi foarte asemănător cu generaţia actuală (şi cu cea de dinainte).

Doar ca design: pentru prima dată, micul britanic va avea motoare 100% dezvoltate de BMW şi, per ansamblu, mai multă electronică decât oricând. Aşadar, nu doar look-ul retro şi nenumăratele posibilităţi de personalizare vor încerca să justifice preţul piperat. Urmează, ai ghicit, o mică dezbatere despre noile tehnologii MINI.

Recent, BMW a propogat o serie de fotografii-teaser ale hatch-ului englez, însă doar acum au fost însoţite de informaţii privind acele sisteme care vor suplimenta confortul şi securitatea viitorilor clienţi. Iar primul care ne-a atras atenţia este Head-Up Display-ul, o componentă atât de îndrăgită de fanii logo-ului alb-albastru.

noile tehnologii mini

Concret, acesta va îndeplini un rol asemănător celorlalte sisteme din branşă: va proiecta informaţii folositoare direct în raza vizuală a şoferului, pentru ca acesta să nu-şi abată privirea de la drum. Totuşi, faţă de HUD-ul lui BMW există o mică diferenţă: informaţiile nu ajung direct pe parbriz, ci pe o mică bucată de sticlă localizată în spatele volanului. Exact, ca la recent lansata Mazda3 (şi ca la modelele grupului PSA, dacă este să fim corecţi).

Trecem la sistemele de asistenţă, capitol la care MINI va înregistra, probabil, cel mai important progres. Aproape nici o tehnologie nu a fost trecut cu vederea de către firma-mamă, care îşi va echipa mezinul cu sistem de avertizare privind coliziunile cu maşinile şi pietonii (acesta va include funcţia de frânare automată), sistem de asistenţă la parcare (va ajuta şoferul să găsească locul potrivit şi-l va asista la manevrele de staţionare, inclusiv prin intermediul unei camere video pentru marşarier), tempomat adaptiv şi, nu în ultimul rând, sistem de detectare a semnelor de circulaţie (inclusiv cele referitoare la limitele de viteză).

noile tehnologii mini

Nu vor fi uitaţi nici ceilalţi participanţi la trafic, funcţia de adaptare a luminozităţii farurilor împiedicând orbirea şoferilor din faţă şi a celor care vin din sens opus (o cameră de luat vederi înregistrează prezenţa celorlalte vehicule, sistemul comutând automat pe faza scurtă ori de câte ori acestea intră în raza de acţiune a fazei lungi).

Concluzie

MINI a fost, dintotdeauna, un mititel simpatic şi, totodată, foarte preocupat să stabilească o legătură directă cu şoferul (adu-ţi aminte de MINI Connected, campionul integrării lui Apple iPhone în sistemul de infotainment al maşinii). Din noiembrie, însă, îl vom privi nu doar ca pe un vehicul dornic să se dedubleze într-o platformă pentru reţele de socializare, playlist-uri muzicale şi servicii de Internet, ci ca pe o ofertă serioasă, mult mai atentă la problemele de confort, şi mai ales, siguranţă a pasagerilor.

Partea şi mai bună a lucrurilor? Toată această maturizare se va derula undeva în fundal, beneficiile ei urmând a fi resimţite doar atunci când lucrurile vor căpăta, la rându-le, o seriozitate evidentă. Cu alte cuvinte, în majoritatea timpului, cea de-a treia generaţie MINI va continua să ne distreze ca şi până acum. Ceea ce, până la urmă, doream să şi auzim..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.