Producatorii germani de masini de lux BMW, Audi si Mercedes-Benz castiga tot mai multi clienti prin scoaterea pe piata a masinilor mici, pentru care pana si cei mai zgarciti cumparatori ar fi dispusi sa plateasca.
In timpul celor sase ani de scadere a pietei europene, actiunile BMW au crescut la 5 procente, de la 4, Audi a inregistrat o crestere de 2%, iar Mercedes a ajuns la 5 procente, de la 4.5 puncte procentuale.
PSA/Peugeot-Citroen, General Motors Co. si Ford Motor Co. au pierdut fiecare, cate doua puncte procentuale. BMW, Audi si Mercedes au reusit sa fie buni competitori pe piata si prin investitia facuta in constructia de masini mai mici.
BMW Group a depasit cota de piata pe care o avea Fiat Group in Europa, pentru prima data in istoria producatorului. “Producatorii de lux au invadat segmentul de masini compacte si multi clienti sunt dispusi sa plateasca putin mai mult pentru a cumpara un model de lux.”, a spus Peter Fuss, consultant la Ernst & Young, Frankfurt.
In primele opt luni ale anului, Mercedes a castigat 6 procente din vanzarile europene de masini noi mici, cum ar fi cele din clasa A – hatchback, clasa B si coupe-ul in patru usi CLA. Oferta contine 23 de modele – de la 19 cate erau pe piata acum sase ani – si este in plan adaugarea a inca 13 vehicule in urmatorii opt ani.
Vanzarile BMW pe luna august au crescut cu 9 procente, propulsate fiind de vanzarile unei versiuni Grand Turismo a sedanului din seria 3.
Modelul a fost cel de-al patrulea cel mai bine vandut din Europa, inregistrand o cerere cu 47 la suta mai mare si depasindu-l pe Ford Fiesta, conform studiului facut de JATO Dynamics. BMW are acum 21 de modele, fata de 14 cat detinea in 2007, iar Audi si-a dublat gama ajungand la 46 de modele.