Popularitatea motoarelor diesel va scădea către sfârşitul acestui deceniu în favoarea unităţilor pe benzină. Motivul ar urma să fie creşterea preţului acestor versiuni ca urmare a respectării normelor de poluare Euro 6 şi Euro 7.
Europa este recunoscută pentru apetitul său faţă de motoarele diesel. Această înclinaţie a publicului către agregatele alimentate cu motorină ar putea să se schimbe către sfârşitul acestui deceniu. Motivul ar fi creşterea necontrolată a preţului acestor versiuni, influenţată de normele de poluare tot mai stricte şi de costurile sistemelor de reducere a emisiilor.
Aceşti factori, corelaţi cu eficientizarea motoarelor pe benzină şi creşterea preţului motorinei la pompă ar putea afecta negativ evoluţia unităţilor diesel pe Bătrânul Continent.
Joe Bakaj, directorul departamentului de dezvoltare Ford, a recunoscut că îndeplinirea normelor de poluare Euro 6 şi Euro 7 ridică o adevărată problemă la nivel de costuri. De asemenea, capacitatea limitată a Europei de a rafina petrolul poate duce la o creştere a preţului motorinei. Ambii factori ar putea descuraja vânzarea de versiuni diesel.
Totodată, Bakaj a recunoscut că este mult mai uşor să aduci un motor pe benzină la limitele de poluare Euro 6, comparativ cu un diesel. Mai mult decât atât, motoarele diesel cresc masa totală şi influenţează negativ consumul şi emisiile. Acelaşi oficial Ford susţine că tehnologia motoarelor pe benzină, deşi este cu aproape trei ani în urma celei folosite pentru unităţile diesel, va recupera această diferenţă în următoarea perioadă şi va reduce costurile exploatării până la finele deceniului.
De acord cu Bakaj este şi Klaus Schmidt, director pentru ingineria vehiculelor în cadrul brandului chinezesc Qoros. Schimdt, care a condus departamentul de dezvoltare a şasiului pentru BMW Motorsport, susţine şi el că sfârşitul deceniului va aduce un declin al versiunilor diesel, pus pe seama aceloraşi norme de poluare foarte stricte şi pe dificultatea respectării lor.
În Europa, piaţa vehiculelor diesel însumează aproximativ 55 de procente, însă în pieţe precum spania sau Franţa ea este covârşitoare, cu aproape 70 de procente la activ. Europa este, de departe, cel mai mare consumator de maşini diesel dintre cele mai importante pieţe auto ale lumii. Până în 2010, SUA şi Japonia nu deţineau decât un procent mic de maşini diesel, procent care se situa sub 10%.