Vânzările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, au înregistrat în luna aprilie prima scădere din ultimele cinci luni, semn că recenta relansare a cererii rămâne fragilă.
Un număr de 274.097 autoturisme au fost înmatriculate în Germania în aprilie 2014, în scădere cu 3,6% comparativ cu luna similară din 2013, a anunţat, luni, Autoritatea Federală Germană pentru Transport Auto (KBA). În contrast, pieţele auto din Franţa şi Italia au înregistrat în luna aprilie creşteri de 5,8% şi, respectiv, 1,9%.
Expertul Ernst & Young, Peter Fuss consideră că de vină pentru această scădere sunt mai mulţi factori.
“Unul dintre ei este faptul că Paştele a fost în luna aprilie şi nu în martie. Însă, pe ansamblu, înseamnă că piaţa este încă volatilă şi nu stabilă, cum ar dori unii”, a precizat Peter Fuss.
Autoturismele compacte au rămas cea mai populară categorie de vehicule, fiind responsabilă pentru 25,6% din vânzările totale în Germania, arată datele KBA.
Înmatriculările de autoturisme premium Audi, Mercedes şi BMW au înregistrat scăderi cuprinse între două şi şase procente, iar liderul pieţei Volkswagen a înregistrat o scădere de 4,9%. Înmatriculările de autoturisme Renault au crescut cu 4,9% însă în cazul mărcii Dacia înmatriculările cu scăzut cu 7,4% în ritm anual până la 4.292 unităţi.
În schimb, mărcile Nissan, Mazda şi Jeep au înregistrat o creştere a vânzărilor de peste 20%.
În primele patru luni ale acestui an, în Germania, au fost înmatriculate 985.850 de autoturisme, în creştere cu 2,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest caz, vânzările de autoturisme Dacia au crescut cu 7,6%, până la 15.715 unităţi. Comparativ, vânzările Renault au scăzut uşor cu 0,7%, până la 35.006 unităţi.
Asociaţia Producătorilor de Autovehicule din Germania urmează să dea publicităţii propriile cifre privind vânzările de autoturisme în luna aprilie.