Noul BMW Serie 4 Cabrio: iarna e ca vara

xbmw-seria-4-cabrio-featured-669x334.jpg.pagespeed.ic.qDCXf3tg5BAcesta este noul BMW Serie 4 Cabrio şi, în ciuda integrării perfecte în decorul unei petreceri estivale, el promite să se descurce la fel de bine în atmosfera răcoroasă a iernii. Surprins? N-ar trebui: ca şi maşina de dinaintea ei, această decapotabilă este echipată cu un hard-top retractabil.

Asta înseamnă că, la o simplă apăsare de buton, Serie 4 Cabrio se transformă într-un coupe elegant, numai bun să… provoace următoarea dilemă: mai are rost să iei în calcul achiziţia modelului cu plafon fix? Promitem să furnizăm o concluzie în acest sens, ceva mai târziu. Până atunci, să descoperim secretele noii vedete cu logo-uri alb-albastre.

Designul

Aşadar, bavarezii au reuşit să treacă încă o dată peste dezavantajele legate de greutatea şi complexitatea unui hardtop rigid retractabil, lansând o nouă generaţie a coupe-cabrioletului de talie medie. Care, speră ei, le va aduce mult doritul titlu de lideri de piaţă.

Teoretic, n-avem de ce să-i contrazicem: dincolo de prospeţimea evidentă, de care nici un alt adversar nu se poate bucura în momentul de faţă, Serie 4 Cabrio respectă întru totul coordonatele stilistice care, fără doar şi poate, vor transforma versiunea Coupe într-un best-seller. Iar, când spunem asta, ne referim la silueta joasă, accentuată cu linii agresive şi bosaje musculoase, la capota lungă şi plonjată, desfăşurată între parbrizul cu montanţi groşi şi farurile cu priviri piezişe (potrivit noii ordini estetice, ele sunt unite cu “rinichii” calandrului), dar şi la posteriorul cu lămpi stop turnate în forma literei “L”. Pe care, poţi paria, le vei mai vedea şi la alte viitoare muncheneze.

Interesant, nu toate elementele grefate pe suprafeţele de metal au rol pur estetic: prizele de aer tridimensionale, de exemplu, integrează aşa numitele Air Curtains, ce reduc turbulenţele provocate de vânt şi, astfel, aduc ameliorări în planul aerodinamicii. Tot în scopul minimizării rezistenţei la vânt au fost create şi decupajele din spatele roţilor anterioare (BMW le numeşte Air Breathers”), astfel că maşina, în formatul de cabriolet, se laudă cu un Cx de numai 0,33. Iar acesta ajunge chiar la 0,28, când hard-top-ul este sus.

Aşadar, în afara designului cu mult vino-ncoa, ceălalt mare atu al lui Serie 4 Cabrio este plafonul retractabil. Care dispare în portbagaj în numai 20 de secunde. A, şi o face de-aşa manieră, încât să ocupe cât mai puţin din volumul total (acesta măsoară 370 de litri, cu 20 de litri mai mult decât la vechiul Serie 3 Cabrio). Mai exact, atunci când habitaclul este inundat de razele Soarelui, noul BMW Serie 4 Cabrio oferă un spaţiu de depozitare de 220 de litri. Rezonabil…

Ar mai fi ceva: plafonul a fost proiectat de-aşa natură încât să reducă la minimum zgomotele provocate de vânt (BMW anunţă un minus de doi decibeli în această privinţă, comparativ cu ultimul Serie 3 Cabrio), iar plierea sa se poate face şi în timpul mersului, până la viteze de 18 km/h. Urmează, inevitabil, câteva vorbe despre habitaclu…

noul bmw serie 4 cabrio

Interiorul

Nu vom zăbovi prea mult asupra designului: acesta este identic cu al lui Serie 4 Coupe. Bineînţeles, există nenumărate posibilităţi de personalizare (vezi mai jos), dar, în principiu, dai peste aceeaşi planşă de bord simplă şi funcţională, aceeaşi consolă centrală asimetrică, acelaşi schimbător de viteze sculptat (dacă optezi pentru transmisia automată) şi în, general, acelaşi materiale de calitate şi combinaţii inspirate de nuanţe.

Mai important acum, însă, este faptul că, între centrele roţilor de pe aceeaşi parte, noul BMW Serie 4 Cabrio derulează un ampatament cu 50 mm mai mare decât al fostei generaţii. Fapt care ar trebui să ne dea speranţe în privinţa senzaţiei de spaţiu. Căci, în privinţa confortului, jocurile par a fi făcute: în premieră, maşina oferă un sistem de încălzire la nivelul gâtului şoferului şi al pasagerului din dreapta. Danke, Mercedes

Sistemul are trei trepte de reglaj şi, în misiunea de asigurare a bunei-dispoziţii pe vreme răcoroasă, este asistat de către un deflector de vânt cu design îmbunătăţit. Tot în premieră, acesta poate fi scos şi depozitat în spatele scaunelor posterioare, care… mai oferă o facilitate interesantă: sistemul de acces la porbagaj din interiorul maşinii.

Pe scurt, bancheta – apropo, aceasta este profilată încât să ofere două locuri individuale – poate fi dotată, în funcţie de preferinţe, cu o deschizătură mare sau mai mică spre spaţiul de depozitare. Aceasta permite nu doar accesul la bagaje, ci şi încărcarea obiectelor lungi (în cazul deschizăturii mici, BMW dă exemplul schiurilor; cumva, însă, nu ni se pare exemplul cel mai fericit). Trecem la echipare…

noul bmw serie 4 cabrio

Dotări şi… personalizare

Având în vedere apartenenţa la familia lui Serie 3, noul BMW Serie 4 Cabrio nu putea să facă opinie separată în privinţa modalităţilor de individualizare. Împărţite, atenţie, în cadrul unei game cu cinci niveluri de echipare: de bază, Sport Line, Modern Line, Luxury Line şi pachetul M Sport.

Un Serie 4 Sport Line, de exemplu, poate fi recunoscut după elemente de exterior vopsite în negru lucios (precum lamelele calandrului sau prizele de aer frontale). De asemenea, jantele, de 18 sau 19 inch, au un design specific, habitaclul este finisat într-o combinaţie de roşu şi negru, iar ceasurile de bord au marginea interioară vopsită în roşu.

Modern Line, în schimb, pariază pe detaliile din crom mătuit şi aluminiu satinat, în ideea etalării unui look contemporan. Prima finisare poate fi observată la nivelul “rinichilor” cu rol de calandru, în timp ce aluminiul satinat este rezervat elementelor Air Breathers, conturului prizelor de aer şi ornamentelor spoilerului spate. Apoi, sunt jantele de 18 sau 19 inch, ce amintesc de palele unei turbine, bordul finisat cu nuanţe deschise, tapiţeria din piele neagră şi gama de materiale pentru decorarea bordului, alcătuită din patru texturi distincte.

Şi mai elegantă este echiparea Luxury Line, ce înlocuieşte negrul lucios al echipării Sport Line cu strălucirea cromului. Ca şi în celelalte două cazuri, jantele de 18 sau 19 inch au un design aparte, iar interiorul este pigmentat cu ornamente cromate (vezi linia de contur a sistemului audio şi a celui de climatizare). De asemenea, scaunele au cusături specifice şi pot fi îmbrăcate cu două tipuri de tapiţerii (în patru culori diferite), iar bordul este decorat cu furnir lucios (opţional se pot comanda ornamentele din lemn de frasin, cu inserţii metalizate).

În sfârşit, pachetul M Sport scoate la rampă spiritul rebel al cabrioletului, lipind pe retină un bodykit demn de aplauzele tunerilor (prize de aer mărite, diffuser aerodinamic în spate, şorţuri laterale, etc.), o vopsea specială pentru exterior (botezată albastru Estoril), un set de jante de 18 sau 19 inch cu design M, un interior cu praguri, volan şi scaune sport Motorsport, plus un tren de rulare cu suspensii şi frâne “gâdilate” de tunerul oficial BMW.

Surpriză sau nu, pe lista dotărilor standard sunt trecute scaunele cu ajustare electrică şi centuri integrate; totuşi, nu te aştepta să petreci puţin timp în showroom-ul BMW: menu-ul cu delicatese tehnice este extrem de variat. Spicuim: scaune sport, faruri adaptive full-LED, sistem de navigaţie de ultimă generaţie, sistem RTTI (Real Time Traffic Information – acesta transmite date despre starea traficului prin intermediul reţelei de telefonie mobilă; de asemenea, pe baza lor, maşina calculează rutele libere disponibile), Head-Up Display (cu rezoluţie mărită şi mai multe informaţii proiectate pe ecran – inclusiv limitele de viteză, instrucţiunile sistemului de navigaţie sau diverse mesaje de alertă ale sistemelor de asistenţă) şi tempomat cu funcţie Stop & Go.

Între timp securitatea este asigurată de sisteme precum recunoaşterea semnelor de circulaţie (inclusiv a limitelor de viteză), avertizarea la depăşirea hazardată a benzii de rulare, asistenţa la parcare (cu cameră video pentru marşarier şi funcţie Surround View), parcarea automată, detecţia oboselii şoferului, Active Protection (Pre-Safe-ul lui BMW) şi, nu în ultimul rând, arcurile de securitate din oţel. Care se declanşează în mai puţin de 200 de milisecunde. Literalmente, cât ai clipi din ochi…

noul bmw serie 4 cabrio

Motoare, transmisii, tren de rulare

Din nou, nici o surpriză: gama de motorizări a noului BMW Serie 4 Cabrio este formată, actualmente, din două unităţi cu patru cilindri (una pe benzină, cealaltă diesel) şi un beninzar twin-turbo şase-în-linie, toate îndeplinind normele de poluare Euro 6. De asemenea, clienţii pot accepta transmisia manuală cu şase trepte sau pot plăti extra pentru una automată cu opt trepte, ambele fiind dublate de serviciile sistemului Start/Stop.

În schimb, cu trenul de rulare este altă poveste. Sigur, Serie 4 Cabrio propune o distribuţie perfectă a maselor (50%/50%, între faţă şi spate), o caroserie cu 40% mai rigidă (şi, totodată, cu 20 kg mai uşoară) decât a ultimului Serie 3 Cabrio, plus mult-lăudata direcţie activă (opţional se oferă una sport, cu feeling şi precizie sporite). Cu alte cuvinte, este o sportivă înnăscută; totuşi, lipsa unui plafon permanent deasupra capului i-a obligat pe inginerii germani să recalibreze cinematica şi elasto-cinematica suspensiei, precum şi setarea arcurilor şi amortizoarelor. De unde şi întrebarea – este Serie 4 Cabrio, până la urmă, o alternativă la Serie 4 Coupe?

Concluzie

Depinde. Nu este cel mai academic răspuns pe care-l putem da la întebarea anterioară, şi nici măcar cel mai concis. Dar, acesta este, fără îndoială, cel mai nimerit cuvânt – “depinde”.

In primul rând, când îl rostim, ne gândim la cei care vizează un GT premium de talie medie, cu performanţe de top în linie dreaptă şi agilitate de felină pe turnantele unui platou montan. Pentru ei, Serie 4 Coupe rămâne alegerea optimă. Nu vrem să anticipăm, dar, în mod normal, bolidul închis se va simţi mai natural pe durata unor atari experienţe.

Pentru restul, însă – şi suntem gata să pariem că vor fi majoritari –, îl dăm pe noul BMW Serie 4 Cabrio drept primă alegere. Are tot ce-ţi poate oferi un Serie 4 Coupe (inclusiv un plafon din metal deasupra capului), iar, în lunile în care Soarele arde cu putere, te învăluie în sentimentul de libertate, bună dispoziţie şi relaxare pe care doar un cabriolet îl poate oferi.

Ba nu. Nu doar în lunile în care Soarele arde cu putere: graţie sistemului de încălzire la nivelul gâturilor, o iarnă blândă poate fi, în sfârşit, ca vara…

noul bmw serie 4 cabrio

Date tehnice

BMW 428i Cabrio

Dimensiuni, capacităţi, volume

Lungime x lăţime x înălţime: 4.638 x 1.825 x 1.384 mm
Ampatament: 2.810 mm
Rază de bracaj: 11,3 m
Masă proprie: 1.680 kg (1.700 kg, pentru versiunea cu transmisie automată)
Volum portbagaj: 370 litri (220 litri, cu plafonul strâns)
Volum rezervor de combustibil: 60 litri

Motor

Cilindree: 1.997 cmc
Putere maximă: 245 CP/5.000-6.500 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.250-4.800 rpm
Putere specifică: 90,1 CP/litru

Performanţe

Acceleraţie 0-100 km/h: 6,4 secunde
0-1.000 metri: 26,2 secunde (26,5 secunde, cu transmisie automată)
Viteză maximă: 250 km/h

Consum

Urban: 8,8 l/100 km (8,6 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Extra-urban: 6 l/100 km (5,7 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Mediu: 6,8 l/100 km (6,6 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Norma de poluare: Euro 6

BMW 435i Cabrio

Dimensiuni, capacităţi, volume

Lungime x lăţime x înălţime: 4.638 x 1.825 x 1.384 mm
Ampatament: 2.810 mm
Rază de bracaj: 11,3 m
Masă proprie: 1.740 kg (1.750 kg, pentru versiunea cu transmisie automată)
Volum portbagaj: 370 litri (220 litri, cu plafonul strâns)
Volum rezervor de combustibil: 60 litri

Motor

Cilindree: 2.979 cmc
Putere maximă: 306 CP/5.800-6.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/1.200-5.000 rpm
Putere specifică: 75,5 CP/litru

Performanţe

Acceleraţie 0-100 km/h: 5,6 secunde (5,5 secunde, cu transmisie automată)
0-1.000 metri: 24,9 secunde (26,5 secunde, cu transmisie automată)
Viteză maximă: 250 km/h

Consum

Urban: 11,4 l/100 km (10,8 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Extra-urban: 6,2 l/100 km (5,6 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Mediu: 8,1 l/100 km (7,5 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Norma de poluare: Euro 6

BMW 420d Cabrio

Dimensiuni, capacităţi, volume

Lungime x lăţime x înălţime: 4.638 x 1.825 x 1.384 mm
Ampatament: 2.810 mm
Rază de bracaj: 11,3 m
Masă proprie: 1.680 kg (1.690 kg, pentru versiunea cu transmisie automată)
Volum portbagaj: 370 litri (220 litri, cu plafonul strâns)
Volum rezervor de combustibil: 57 litri

Motor

Cilindree: 1.995 cmc
Putere maximă: 184 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/1.750-2.750 rpm
Putere specifică: 67,7 CP/litru

Performanţe

Acceleraţie 0-100 km/h: 8,2 secunde
0-1.000 metri: 28,9 secunde
Viteză maximă: 235 km/h (228 km/h, cu transmisie automată)

Consum

Urban: 6 l/100 km (5.7 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Extra-urban: 4,5 l/100 km (4,3 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Mediu: 5,1 l/100 km (4,8 l/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată)
Norma de poluare: Euro 6

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.