Un politist din Romania a reusit sa stranga mii de like-uri pe internet pentru cum a rezolvat problema unui sofer care a refuzat sa prezinte actele la control.
Inregistrarea video, realizata chiar de catre sofer, a ajuns pe o pagina de Facebook.
Politistul din Suceava il informeaza pe sofer ca a fost oprit pentru ca nu purta centura de siguranta si pentru ca a oprit intr-o zona in care stationarea era interzisa.
Recalcitrant, soferul refuza sa prezinte actele la control, nu vrea sa coboare din masina si nici nu permite verificarea portbagajului.
In cele din urma, dupa ce vede ca soferul refuza sa colaboreze, politistul deschide portiera si incearca sa-l dea jos. Atunci, soferul se opune din nou si il injura pe politist, moment in care, acesta il si loveste.
Cei mai multi utilizatori Facebook au apreciat modul in care s-a comportat politistul. Ba mai mult, soferul se poate considera norocos ca nu era in Statele Unite, unde ar fi fost mult mai repede pus la pamant, probabil si cu pistolul la cap.
Nu pot sa cred ca un politist are voie sa bage mana pe geamul masinii, sa deschida usa si sa inceapa sa agreseze un sofer. Si eu mi-am uitat actele si nu a sarit nimeni peste mine in masina sa inceapa sa ma bata. Exista alte modalitati de a fi identificat, poti fi intrebat cine esti, datele de pe buletin, si politia poate verica toate astea cu dispozitivele mobile de care dispune. Au poze ale acestor documente si tot ce le trebuie. De altfel, pot informa soferul ca in cazul neprezentarii actelor poate fi condus la sediul politiei pentru identificare, nu agresat in trafic. Ceea ce face acel politist se cheama infractiune si trebuie pedepsita conform legii. Iar “desteptii” care accepta un astfel de comportament abuziv, in curand vor fi scosi de case in chiloti si batuti in fata usii, pentru ca au refuzat sa se supuna unui control de rutina.
asta se numeste abuz !!! politistul in primul rand nu trebuie sa vorbeasca la ,,pertu,, cu oamenii de rand care suntem contribuabili si sunt platiti din banii nostrii ! apoi soferul nu a avut actele la el ,putea fi intrebat de datele personale , e abus si lovire , rusine acestor animale !
bravo,asa se procedeaza intr-o tara civilizata…cum sa te urci la volan fara documente? pai atunci ii punem doua funii la masina si o chemam caruta,va mai intrebati de ce sunt atatea accidente in romania,din cauza la un cioban din asta care nu stie ca un politist are voie sa te opreasca in orice situatie.
Dysco tu esti cam prostanac asa de felul tau? Sau asa esti tu?
Un sofer trebuie sa raspunda cand este intrebat de un agent de politie strict intrebarilor intrucat poate fi suspect.Iar el nu negociaza,deoarece este platit din banii publici si nu are timp de comertz.Datoria lui este sa someze, apoi sa impuna forta.
Asa cum a procedat a procedat corect.
A fost un pic cam repezit cu vocea cam ridicata insa se trece cu vederea dat fiind faptul ca si contravenientul in loc sa raspunda ce este intrebat el filmeaza in continuare in nesimtire. Agent politie nota 8.Mai are un pic pan la 10 insa o sa castige cazul si asta e tot ce conteaza. Bravo !!!
La rugat frumos si tot nu prezinta actele foarte bine a facut sper ca a primit si cateva bastoane …. fata de politisti din ameria a fost bland
moldoveni imputiti…:)))
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
ATENTIE! Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier
Daca circulati regulamentar si sunteti oprit de un echipaj de politie, sau daca “v-a prins radarul” trebuie sa stiti ca aveti si drepturi nu doar obligatii.
Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de “cel oprit” in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.
Într-adevăr poliţistul are obligaţii şi trebuie să respecte anumite proceduri, dar acest lucru nu duce la anularea sancţiunilor aplicate de acesta. Respectarea de către poliţist a procedurilor şi a obligaţiilor ce îi revin sunt chestiuni de bucătărie internă, iar verificarea şi sancţionarea unor eventuale încălcări este atributul exclusiv al sefilor ierarhici ai poliţistului, în niciun caz al conducătorului auto, al cetăţeanului de pe stradă sau al contribuabilului ce are impresia că poliţistul e angajatul său şi e dator să-i cânte în strună.
Cazurile de anulare a proceselor verbale de constatare a contravenţiilor sunt prevăzute expres în legislaţie, mai exact în Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, nu după cum îşi închipuie orice habarnist.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).
Legea 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române prevede:
ART. 41
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu poliţistul este obligat să prezinte insigna sau legitimaţia de serviciu, după caz, pentru a-şi face cunoscută, în prealabil, calitatea, cu excepţia situaţiilor în care rezultatul intervenţiei sau siguranţa ulterioară a poliţistului ar fi periclitată.
În concluzie, poliţistul este obligat să se legitimeze doar dacă nu are în piept insigna, în caz contrar nu mai e obligat să prezinte şi legitimaţia de serviciu, iar din ce am văzut cu toţii în ultimii ani în special poliţiştii rutieri din cadrul Poliţiei Rutiere au pe lângă insigna de poliţist şi un ecuson cu numele.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).
O altă aberaţie contrazisă clar de prevederile din legislaţia rutieră:
Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei.
Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea poliţistului să oprească orice autovehicul pentru “pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege” nu mai putem discuta de oprirea fără motiv şi alte legende urbane de acest gen.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.
Referitor la “ordinul de serviciu” o altă tâmpenie, ce nu are nici cea mai mică legătură cu realitatea.
Dacă căutăm în legislaţie vom găsi definiţia “ordinului de serviciu” ce spune că este o dispoziţie scrisă dată de conducerea unei unităţi prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acţiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Ori controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliţistului rutier.
În plus, chestiunile ce ţin de locul, data şi activităţile ce le desfăşoară poliţistul sunt dispoziţii interne cu caracter secret, ce pot fi verificate doar de şefii acestuia, nu de oricine de pe stradă.
Cei care susţin aceste afirmaţii, clar sunt victimele unor limitări în privinţa capacităţii intelectuale, pentru că numai astfel de oameni deficitari la capitolul logică îşi pot imagina că atunci când sunt opriţi pentru control de poliţist, îl pot controla ei la rândul lor pe acesta.
Dacă ar fi aşa, nu ar mai avea niciun rost existenţa şefilor din poliţie, ăstia nu ar mai avea ce să facă, pentru că oricum poliţistul ar fi verificat şi controlat de toţi cetăţenii de pe stradă.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).
O altă prostie, pentru că NU există nicio astfel de prevedere legală. Costatarea unor abateri ce încalcă normele legale se poate face oricând, nu există nicio restricţie în acest sens.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.
Procesului verbal de constatare a contravenţiei nu are nicio rubrică specială pentru a recunoaşte fapta, există doar rubrica “Alte menţiuni” unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la conţinutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completări, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semnează pentru că a luat la cunoştinţă despre conţinutul procesului verbal şi în baza acestei semnături primeşte o copie a procesului verbal.
Despre “convocarea la Tribunal” nu pot să spun decât că este o stupiditate, pentru că poliţistul care întocmeşte procesul verbal nu are calitate procesuală în cazul contestaţiei procesului verbal, parte într-un asemenea proces este instituţia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de poliţie.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la “Capitala” si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.
Despre sunatul la 112, e o mare tâmpenie şi oricine se poate convinge singur dacă studiază legislaţia care prevede foarte clar:
Art. 32 din O.U.G. 34/2008
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;
Tot în acest act normativ este prevăzut faptul că apelarea la numărul de urgenţă 112 se face NUMAI pentru situaţii de urgenţă. Faptul că eşti oprit de un poliţist pentru control NU este o situaţie de urgenţă, puteţi vedea aici: Ce este o situaţie de urgenţă.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:
A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate “ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.
În privinţa acestor documente “legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar” ori “legitimaţia care atestă dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne” şi copia după certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind “ordinul de serviciu” pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului.
Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat.
Constantin, pe 24 Jul 2013 – 13:12, a scris:
Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment
Fals! Afirmaţia asta e chiar hilară şi dovedeşte habarnismul ce îl caracterizează pe autorul textului. Cei care procedează aşa cum sunt îndrumaţi în acest text, nu vor face decât să-l enerveze inutil, să-l provoace şi să-şi asigure înverşunarea poliţistului de ai sancţiona exemplar.
Iar ca o concluzie de final, te asigur că absolut nicio afirmaţie nu e realistă.