Profitul net al Ford Motor a scăzut cu 56% în trimestrul al treilea, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la aproape 1 miliard de dolari, din cauza cheltuielilor legate de campaniile de rechemări, scăderea volumului vânzărilor în SUA și a costurilor generate de lansările de produse, care au erodat marjele pe piața americană, transmite MarketWatch.
Ford a obținut un profit operațional echivalent cu 26 de cenți pe acțiune, peste estimările analiștilor, de 20 de cenți pe acțiune. Rezultatele includ un impact de 600 de milioane de dolari înregistrat în trimestrul al treilea pentru rechemările în service ale unor vehicule, din motive de siguranță, arată news.ro.
Veniturile au scăzut cu 6%, la 35,9 miliarde de dolari, pe fondul unui declin ușor al livrărilor la nivel global, inclusiv pe piața americană. Ford a confirmat previziunea anuală a unui profit înainte de taxe ajustat de 10,2 miliarde de dolari, dar și faptul că marjele din SUA vor scădea comparativ cu 2015.
Al doilea mare producător auto american a precizat că creșterea vânzărilor și a profitului în China, precum și avansul pieței europene au contribuit la compensarea unui declin de 57% al profitului în America de Nord, regiune care generează peste 80% din profitul Ford.
Profitul operațional din America de Nord a scăzut la 1,3 miliarde de dolari, comparativ cu 2,9 miliarde de dolari în intervalul similar al anului trecut. În Europa, Ford a obținut un profit operațional de 138 de milioane de dolari, față de numai 9 milioane de dolari în urmă cu un an. Compania anticipează că Brexitul va avea un impact de 140 de milioane de dolari asupra profitului din al doilea semestru al anului 2016 și de alte 600 de milioane de dolari în 2017.