Renault Romania a prezentat in cadrul unui eveniment organizat pe circuitul AMCKART din Bucuresti gama de modele Renault Sport: Twingo R.S., noul Clio R.S. 200 EDC si Megane R.S.
Ei bine, masinile au fost testate de jurnalisti si invitati speciali alaturi de cativa piloti profesionisti: Alex Filip (campion in 2012 la doua roti motrice in Campionatul National de Raliuri cu modelul Renault Clio R3 Evo Maxi), Salvadore Arcarese (campion la juniori in Cupa Clio Spania si participant in 2013 in Cupa Europeana Clio) si Constantin Raileanu (multiplu campion national la karting).
Moto-ul sub care s-a desfasurat evenimentul a fost „Placere si performanta in fiecare zi”, atribute indeplinite, daca ascultam povestile celor prezenti acolo. Performanta s-a simtit „ca la ea acasa”, avand in vedere ca s-au parcurs peste 300 de km cu fiecare model, adica echivalentul unei curse de Formula1.
Renault Sport este divizia speciala care se ocupa de sporturile cu motor, iar R.S. este semnatura care inglobeaza tehnologiile folosite de Renault in competitii.
Twingo R.S. are un motor de 1.6 litri care livreaza 133CP, reusind sa imbine placerea la volan cu performantele sportive. Pornind de la modelul de serie, au fost create Twingo R1 si Twingo R2, pentru a concura la competitiile nationale de raliuri.
„Este amuzanta, usor de condus si te face sa te simti bine la volan. Combinatia dintre citadin si sport este foarte interesanta si se simte imediat implicarea celor de la Renault Sport”, afirma Constantin Răileanu despre cel mai mic model din gama R.S.
Noul Renault Clio R.S. 200 EDC este o masina perfecta pentru oras, dar sta foarte bine si la capitolul sportivitate, reusind sa aiba performante uluitoare contra timp: ajunge de la 0 la 100km/h in doar 6,7 secunde si atinge viteza maxima de 230km/h pe circuit. Acest lucru poate fi posibil deoarece masina are un motor 1.6 benzina Turbo, capabil sa livreze 200CP si un cuplu de 240 Nm. Treptele de viteza ale cutiei EDC cu etajare adaptata pot fi selectate manual sau automat.
„Clio R.S., fata de care am o legatura naturala pentru ca eu pilotez versiunea de raliuri a acestui model, este o masina care te inspira din primul moment , look-ul si puterea dezvoltata de motorul 1,6 Turbo fiind doar cateva din ingredientele care te cuceresc imediat. Sunetul motorului este incredibil si mi-a placut si cutia de viteze cu comanda automata sau manuala cu ajutorul padelelor. Acum astept cu mare interes surprizele Renault Sport pentru raliuri care vor fi derivate din acest model”, a spus Alex Filip.
„Versiunea de strada este foarte apropiata de cea cu care concurez in Eurocup Clio. Imi place cum sta aceasta masina pe viraje, cum franeaza si cum se comporta atunci cand o exploatezi la maximum, iar motorul suna senzational”, a spus Salvatore Arcarese.
Versiunea Mégane R.S. a fost creata pentru a oferi cat mai multa placere. Masina are cel mai performant motor din gama Renault, un propulsor turbo de 2 litri care dezvolta 265CP.
„Am avut ocazia sa testez acest model si la o etapa de viteza in coasta la Sinaia in calitate de deschizator al competitiei, iar timpii obtinuti au fost apropiati de cei obtinuti de concurentii care pilotau masini cu doua roti motrice. Imediat cum incepi sa accelerezi, iti dai seama ca practic in orice treapta a cutiei de viteze esti, cei 265CP fac sa te simti pilot chiar si in viata de zi cu zi”, a afirmat Alex Filip.
Mai multe detalii despre aceasta experienta poti afla de la Andrei, care a fost acolo si a testat masinile.