Ce trebuie sa stie soferii despre condusul pe timp de iarna

sfaturi-condus-zapada-iarna-1Cu riscul de a parea rautaciosi, sustinem ca sofatul iarna nu este pentru toata lumea si motivam aceasta afirmatie spunandu-va ca nu orice persoana are rabdarea sa se lupte cu traficul dificil de iarna, nici rabdarea sa isi puna la punct masina de la A la Z si nici rapiditate in reactii incat sa poata evita numeroasele accidente ce se ivesc datorita conditiilor meteo dificile.

Daca totusi sustineti ca nu va este greu sa conduceti pe timp de iarna si nu doriti a lasati masina in garaj pentru nici macar o zi, ar trebui sa luati sau sa re-luati la cunostinta elemenele ce va pot face autovehicolul mai sigur si va pot ajuta sa evitati mai usor posibilele accidente.

Cum trebuie sa fie o masina echipata pentru iarna

Anvelope. Pentru a va bucura de siguranta crescuta, in primul rand trebuie sa aveti masina echipata cu anvelope de iarna caci ele sunt singurele care va pot ajuta sa nu alunecati, sa aveti o aderenta optima la carosabil chiar si in conditii de inghet sau zapada. Luati in considerare ca aceste anvelope sunt facute special pentru astfel de conditii meteo, ceea ce nu se poate spune despre cele de vara, asa ca nu incercati sa “trisati” si sa folositi anvelope de vara dupa Luna Noiembrie-Decembrie caci cu prima ocazie veti aluneca si veti pierde controlul masinii sau veti lua amenda. Ar fi pacat ca doar din cauza unui schimb de anvelope sa aveti parte de un accident nefast.

Placute de frana. Pentru a beneficia de tot ce poate da mai bun masina dumneavoastra la un drum de iarna, este cazul ca anvelopele sa fie insotite si de un set de placute de frana cat mai bune, care sa va ajute sa franati eficient in orice situatie, fara a risca alunecarea sau lovirea vreunui obstacol.

Bateria. Fiind mult mai solicitata iarna si avand nevoie de un curent dublu sau chiar triplu pentru a putea porni masina, bateria pe timp de iarna poate avea de suferit. Protejati-o cat mai bine, avand grija la tipul de ulei pe care il folositi si la masura in care o fortati (nu porniti din prima toti consumatorii electrici si cel mai bine, pe ger mare, aprindeti intai farurile pentru a incalzi bateria inainte de a porni masina).

Antigelul. Feriti masina de inghet la temperaturi sub 0 grade cu autorul antigelului care se foloseste in radiator, in locul apei. Acesta protejeaza conductele, nu le permite inghete si in plus va furnizeaza caldura in masina fara a porni aerul conditionat pe caldura.

Climatizare. Aveti grija ca filtrul de polen sa nu fie infundat caci altfel se reduce circulatia aerului din interiorul masinii. Deasemenea pentru a proteja bateria masinii, nu lasati instalatia de climatizare sa mearga daca motorul nu este pornit si nici dejivrarea lunetei caci consumul electric este foarte mare si bateria se poate descarca foarte repede, facand imposibila pornirea de pe loc.

Frana de mana. Cel mai bine este, ca pe timp de iarna sa nu folositi frana de mana cand opriti masina pentur o perioada indelungata, caci peste noapte cablul sau poate ingheta iar eliberarea masinii, pentru a pleca la drum, va fi imposibila. Cel mai bine este sa lasati masina in viteza 1 sau 2 si numai daca nu aveti incotro (parcare in panta de exemplu) sa folositi frana de mana.

Acordati atentie maxima masinii dumneavoastra pentru a putea circula fara probleme pe timp de iarna. Numai asa veti fi feriti de accidente, amenzi si alte evenimente neplacute in trafic.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.