Cu patru ani inainte de a prelua carma Toyota Motor Corp, in 2009, Akio Toyoda a inceput sa studieze in tacere constructia de masini impreuna cu un veteran la departamentul de creatie al constructorului.
Sa o numim premonitie. Nepotul fondatorului si-a dat seama poate ca stilul cuminte al masinilor Toyota va fi o provocare pe care el va trebui sa o treaca. Opt ani mai tarziu, fixul presedintelui Toyota de a avea masini mai sexy este pe cale sa dea roade.
La indemnul sau, seful departamentul global de design, Tokuo Fukuichi, tocmai ce a terminat de regandit noul stil. Noile elemente au inceput sa se strecoare tot mai mult printre modelele lansate, incepand cu Auris compact, vandut in Europa de anul trecut.
Transformarea se va vedea cu siguranta la noua generatie de Prius, care va fi lansata in 2015. Hibridul va reprezenta punctul de cotitura, a spus Tokuo Fukuichi, care supervizeaza designul pentru Toyota, Lexus si Scion, si va reprezenta un nou si proaspat suflu.
“Este un aspect foarte important”, a spus Fukuichi. “Intotdeauna am stiut ca stilul nostru se bazeaza pe emotie, dar oamenii nu l-au vazut intotdeauna in acest fel. Asta pentru ca, in momentul in care comparai masinile noastre cu cele ale competitorilor, acestea nu se deosebeau cu nimic.”
Responsabilitatea lui Fukuichi va fi aceea de a imbina noul look al Toyota cu strategia modulara de dezvoltare a produsului sau TNGA (Toyota New Global Architecture). Transformarea nu vine insa fara riscuri.
Scopul TNGA este de a se folosi componente comune pentru modele diferite. Alegerea unor manere neatractive va putea conduce la utilizarea lor nepotrivita pe toata gama. Insa Fukuichi este increzator ca a gasit formula castigatoare si ca unitatea de stil va fi rezultatul pozitiv al folosirii acelorasi componente.