Indiferent de varsta autoturismului tau, cu siguranta te-ai confruntat pana acum cu cel putin o situatie in care ai observat anumite nereguli in legatura cu posibile scurgeri.
Chiar daca aceste pete pot indica defectiuni aparent banale, este necesara investigarea si rezolvarea lor din timp, pentru a evita o ulterioara reparatie a intregului motor.
Iata care sunt cele mai frecvente scurgeri si ce ai de facut atunci cand atentia iti este atrasa de petele de sub autoturism:
Ulei de motor
Pentru ca majoritatea scurgerilor si petelor de pe carosabil sunt datorate uleiului de motor, trebuie sa stii ca pot fi cauzate de o etansare defecta a capacului de tacheti, chiulasei sau baii de ulei, sau de o defectiune a unei garnituri. Aceste pete se pot recunoaste prin vascozitatea ridicata, culoarea inchisa si amplasarea lor in dreptul baii de ulei.
Antigel
Unul din motivele aparitiei petelor de dimensiuni mai mari sub autovehicul este reprezentat de scurgerea lichidului de racire. Pentru ca vascozitatea acestuia este mult mai scazuta decat cea a uleiului de motor, patrunderea in cantitati mari prin orice fisura, surub nestrans corect sau furtun neetans, este inevitabila. Daca observi pete de lichid colorat in partea din fata a autoturismului tau, sunt sanse foarte mari ca antigelul sa se fi scurs.
Lichid de frana
Daca remarci aparitia unor pete in spatele rotilor autoturismului, afla ca acolo este locul unde se scurge in cele mai multe cazuri lichidul de frana. Siguranta ta la volan, a pasagerilor si a tuturor celorlalti participanti la trafic, poate fi grav afectata daca nu remediezi problema in cel mai scurt timp. Scurgerile lichidului de frana se pot datora imbinarii incorecte a anumitor piese sau defectiunii pompei de frana.
Pentru ca este una din cele mai importante probleme asupra careia trebuie sa acorzi mai multa atentie, asigura-te inainte de orice pornire la drum, ca nu exista scurgeri ale acestui lichid si ca nivelul in rezervor este ridicat intotdeauna.
Lichid de servo-directie
In cazul masinilor vechi care sunt dotate cu un sistem complex hidraulic, specific servo-directei, pot aparea scurgeri ale uleiului de servo. Pentru ca vorbim de o presiune ridicata, cedarea punctelor slabe precum colierele, mufele sau gaturile furtunelor, poate aparea in orice moment. De asemenea, acest lichid se poate scurge pe langa vasul de scurgere, pompa de servo sau cele doua conducte. Depistarea petelor cauzate de lichidul de servo-directie este facilitata de culoarea visinie a acestuia.
Ulei de cutie
Singurul factor care te poate ajuta sa diferentiezi uleiul de motor de cel de cutie, este pozitionarea petelor rezultate in urma scurgerii acestuia. Daca pata de pe carosabil este de la cutie, aceasta se formeaza sub locul in care transmisia se uneste cu motorul. In cazul in care aceasta se afla imediat sub cel mai jos punct al baii de ulei, vorbim despre uleiul de motor.
Ulei al cutiei de viteze automate
Aproape identic prin culoare cu cel de servo-directie, provenienta acestui lichid poate fi depistata doar prin localizarea sa sub autoturism sau prin verificarea nivelului din vasul de servo-directie, scurgerea rapida datorandu-se unor defectiuni cauzate de presiune.
Ulei din diferential
Identificarea provenientei petelor cauzate de acest tip de ulei se poate face doar prin observarea zonei in care acestea se regasesc: sub diferential, fie el in spate, central sau fata. Cauza poate fi strangerea gresita a unui buson sau defectiunea unei garnituri.
In cazul in care aceste probleme iti sunt mai mult decat cunoscute, aparitia lor fiind una frecventa, este recomandat ca autoturismul tau sa ajunga pe mana unor specialisti pentru o identificare mai precisa a defectiunilor si evitarea unor reparatii majore ulterioare.
Excelent articolul, multumesc pentru informatie!
Foarte util articolul, like!
Mi-a placut articolul, foarte bine explicat!
Nota 10 pentru articol!
Excelent content 10/10!