Citroën a dat publicitatii detalii despre conceptul Cactus, care repozitioneaza marca pe piata vehiculelor accesibile, practice, cu consum redus de combustibil si costuri scazute de intretinere. Compania nu a spus cand va lansa modelul in productie, afirmand ca masina este doar “un manifest” care anunta urmatoarele modele din gama C.
Totusi, o versiune de productie este asteptata sa fie scoasa la vanzare primavara urmatoare si va inlocui, probabil, hatchback-ul compact pe care Citroën il are pe piata europeana. Pretul este unul “competitiv” si nu se vrea ca modelul sa fie in rivalitate directa cu Dacia, de la Renault.
Gama C se va adresa cumparatorilor in cautare de oferte de calitate la preturi bune, lasand celelalte modele mai scumpe sa se adreseze cumparatorilor mai potenti financiar. “Ideea este sa ne adresam unei game diverse de clienti si sa incercam sa limitam sau chiar sa reducem suprapunerea dintre modele”, a declarat pentru Automotive News Europe, directorul companiei, Frederic Banzet.
Noua gama C-line va iesi in evidenta prin design, cost atractiv si dotari usor de folosit. Cactus in cinci usi este propulsat de Hybrid Air, care foloseste aer comprimat pentru a stoca energie si nu baterii. Drept urmare, are un consum mai mic de 3 litri la suta de kilometri.
Cu o lungime de peste 4 metri, conceptul are aceleasi dimensiuni ca DS4, facut dupa C4, dar cu o garda la sol mai mare. Citroën a mai spus ca designul fata arata cum vor fi modelele viitoare din gama C, ce vor avea suprafete mai netede si o aparenta hi-tech datorita sistemului DRL cu LED.
Instrumentele de bord au fost inlocuite de un ecran de 7 inch, iar butoanelor de control le-a luat locul un touch-screen de 8 inch. Conceputul mai are ceea ce producatorul numeste “Airbumps” pe lateralele si pe barele de protectie ale masinii.
Suprafata de la Airbumps este rezistenta la zgarieturi si are capsule de aer care amortizeaza impactul in cazul impactului usor. Compania nu a spus daca acest sistem va fi disponibil pe masinile de serie.