Cum întreținem mașina diesel?

Cum întreținem mașina diesel?

În ultimii ani, conducătorii auto români au preferat mașinile cu motor diesel. Acest tip de motor este mult mai apreciat prin prisma avantajelor pe care le oferă, față de cel care funcționează pe bază de benzină. Atât consumul redus, autonomia, dar și puterea pe care o obține la turație mică, sunt câteva dintre avantajele de necombatut pe care nici motoarele pe benzină, electrice sau GPL, nu le pot întrece. Totuși, este de reținut că aceste mașini dotate cu acest tip de motor, dacă nu sunt întreținute corespunzător, pot prezenta câteva defecte. Echipa de Tractari Auto Bucuresti Sector 2, RomTractari, vă va prezenta pe scurt, câteva dintre cele mai întâlnite probleme la motoarele diesel și care sunt primele piese auto cu care s-ar putea să întâmpinați dificultăți.

Prima componentă care poate ceda este filtrul de particule. Nu este un secret că mașinile poluează destul de mult, iar producătorii auto au venit cu o idee ingenioasă și aceea să doteze toate motorizările, începând de la Euro 4, cu diverse filtre care au scopul de a opri funinginile nocive să fie eliminate în atmosferă. Însă, această piesă auto se poate defecta din cauza rulării mașinii la viteze și turații mici, lucru predominant în orașele aglomerate. În situația în care filtrele s-au înfundat, acestea au capacitatea de a se regenera până la un moment în care acest proces nu mai funcționează și sunteți nevoit să îl schimbați urgent, altfel, puteți fi sancționat aspru de către persoanele autorizate.

Pompa de presiune înaltă este următoarea piesă auto pe care trebuie s-o aveți în vizor. După cum bine știm, motoarele diesel de ultima generație funcționează pe un tip de injecție common-rail, care necesită două pompe de motorină. Una dintre pompe este de presiune înalta, iar una de presiune joasă. Prima poate fi mecanică sau electrică, însă în ambele cazuri discutăm despre componente auto complexe, cu extrem de multe elemente. Din cauza calității slabe a combustibilului, dar și a schimbării improprii a filtrului de motorină, pompa se defectează. Procesul este simplu: impuritățile ajung în componentă, iar membranele acesteia cedează și pompa nu mai poate face presiune, iar motorul nu mai pornește. Spre norocul nostru, în situația în care pompa este destul de costisitoare, aceasta poate fi recondiționată.

În orice situatie, fie că mașina a fost foarte bine întreținută sau nu, injectoarele vor da semne de defecțiuni. Motivele sunt similare cu cele de mai de sus: calitatea carburantului și viteza mică de rulare. În plus, mulți șoferi doresc să economisească bani și măresc intervalul de revizie, dar și înlocuirea filtrului de motorină, acest lucru rezultând înfundarea injectoarelor. Nu mai avem nimic de făcut în acest caz și trebuie să înlocuim injectoarele stricate atunci când observăm că a crescut consumul, iar motorul da semne de defectiuni. Echipa de Tractari Auto Bucuresti Sector 2, RomTractari, vă stă la dispoziție în orice moment cu servicii de tip depanare și tractare. Specialiștii noștri vor ajunge într-un timp optim la dumneavoastră și vor începe imediat intervenția rapidă. Cu doar un telefon, dumneavoastră puteți beneficia de servicii de top.

Valva EGR de recirculare a gazelor de eșapament prezintă aceleași probleme, în momentul în care vorbim despre vehicule diesel. Turațiile mici pe distanțe foarte scurte și faptul că motorul nu atinge temperatura optimă sunt principalii factori care declanșează depunerea de calamină în EGR. Acest lucru semnifică faptul că valva se blochează și implicit aduce un consum crescut de combustibil, iar dumneavoastră o să simțiți că mașina nu mai dă randament maxim. Ce este de făcut în acest caz? Trebuie să dăm valva jos, să o curățăm și să montăm un EGR nou, iar în cazul în care prețul acestei piese vă depășește bugetul, puteți să apelați la unul la mâna a doua, achiziționat de la companii care se ocupă cu dezmembrări pe care, cu ajutorul unui specialist în domeniu, îl puteți verifica înainte să îl aplicați pe automobil.

Este important să știm cum să întreținem autovehiculele diesel. Cu toții ne-am convins de faptul că principalul factor al defecțiunilor este reprezentat de infrastructură. În țările vestice, unde vehiculele circulă predominant pe șosele, la turații ridicate, nu o să existe niciodată acest tip de defecțiune. Însă, în România, din cauza aglomerației și a infrastructurii, motorul diesel va ceda din diferite motive. Toate piesele auto despre care am vorbit mai sus vor ceda la un anumit moment la o mașină care circulă doar în oraș, iar la una pe care o folosiți doar în scop recreativ, nu trebuie să vă faceți probleme.

Când vorbim despre o mașină diesel, trebuie să avem în calcul și faptul că defecțiunile pot apărea și la răcitorul de gaze, de motorină, turbosuflantă sau la bujiile incandeșcente, nu doar la piesele auto descrise mai sus. Totuși, este necesar ca toți conducătorii auto să încerce să parcurgă un drum în afară orașului, măcar odată pe lună, unde pot să tureze motorul și să folosească autovehiculul la capacitățile sale maxime. În plus, este necesar să vizitați periodic service-ul auto și să înlocuiți toate componentele cu unele de calitate superioară. Echipajul de Tractari Auto Bucuresti Sector 2, RomTractari, v-a pus la dispoziție acest articol pentru ca și dumneavoastră să știți cum să preveniți potențialele defecțiuni ale unui motor diesel.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.