Renault are deja maşina care consumă un litru la sută

renault_eolab_1_69379500La Salonul Auto de la Paris, francezii vor prezenta unul dintre cele mai importante concepte ale lor din acest deceniu: renault eolab 1 69379500 300×168 Renault are deja maşina care consumă un litru la sutăRenault EOLAB, o maşină care aduce peste 100 de inovaţii care se vor regăsi pe maşinile de serie până în 2020. Şi care, foarte important, anunţă un consum de numai un litru la suta de kilometri.

Să lămurim, pentru început, geneza numelui EOLAB: e o combinaţie între Aeolous, zeul vânturilor în mitologia greacă, respectiv ”laborator”, deoarece acest concept Renault e pur şi simplu o vitrină de tehnologii inovatoare.

Trecând peste aspectul oarecum ciudat (mai ales raportat la noul curent de design Renault) şi peste soluţia asimetriei portierelor (una pe partea şoferului şi două pe partea dreaptă, ca la Hyundai Veloster), e de menţionat aportul adus de îmbunătăţirile de ordin aerodinamic.

EOLAB are un coeficient aerodinamic de numai 0,235 (cu 30% mai bun decât în cazul modelului Clio), graţie profilării spoilerelor, a fantelor active pentru aerisire, a designului roţilor, dar şi a suspensiei active pe aer.

După care trebuie evidenţiată masa cu 400 kg mai redusă decât a unui Clio, Renault Eolab cântărind doar 955 kg graţie utilizării eficiente a materialelor uşoare: acoperişul este din magneziu, capota motorului este fixă, iar parbrizul e realizat dintr-o sticlă ultra-subţire, dar şi rezistentă.

Sistemul de propulsie nu e strict electric, aşa cum s-ar fi aşteptat cei care apreciază Renault Zoe, ci vorbim de o motorizare hibridă, care asociază un motor pe benzină 1.0 SCe, în trei cilindri şi care dezvoltă 75 CP şi un cuplu maxim de 95 Nm, cu un motor electric de 50 kW, dar care plusează cu un cuplu maxim de 200 Nm.

Motorul electric e parte comună cu transmisia, care are trei trepte şi funcţionează fără ambreiaj, ceea ce îi conferă avantaje precum simplitatea constructivă ori masa şi gabaritul reduse. Toate acestea sunt reunite în noua tehnologie ”Z.E. Hybrid”, pe care Renault o va introduce în următorii ani pe modelele sale de serie.

Premiera mondială a noului concept Renault EOLAB va avea loc la Salonul Auto de la Paris.

4 thoughts on “Renault are deja maşina care consumă un litru la sută

  1. Ce bine-ar fi, chiar si in zece ani de-acum incolo, sa putem conduce masini care consuma doar un litru de combustibil la suta de kilometri. Ultima data cand m-am uitat la computerul de bord arata 8,4, valoare pe care eu o consider decenta. Un litru la suta ar fi parfum. Parfum de benzina.

  2. You've got to know the difference before you agree on which road to take. Deferments and Foeanbraecrs Hence how does one go about getting a deferment or forbearance. Dependent on the kind of loan, the governing body may pay the interest in the deferment timeframe. Actually you don't need the stigma of default on your credit report.

  3. Un ripensamento di Fini sarebbe una Canossa indecorosa!Fini ne uscirebbe come i romani alla Forche Caudine.Credo che le posizioni siano inconciliabili ed è giusto così, ognuno per la sua strada ed agli elettori il dovere di giudicare le scelte!

  4. I think there is a difference between doing something for leisure (as in, just to pass the time) and doing something because it gives you great joy. When something gives us great joy, and we give ourselves completely to it, we’re worshiping. Here’s a specific example. Most of the time when I’m watching TV, I’m just kind of zoning out and distracting myself. My husband, on the other hand, loves to watch TV shows because he is fascinated by the character development, the plot, and the story behind it. Watching TV isn’t that worshipful for me (usually) but for my husband it is. Hope that helps.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *